11.. nej 12 Augusti

Tjoho!
En lyckad kväll har nått sitt slut, av 2x anledningar :D.
Jag börjar med den väsentliga blogg delen om kärleken jag träffade Sofia (Ja hon förtjänar faktiskt ett namn nu) Ikväll igen och denna gången märktes de att vi börjat fastna för varandra. Jag bjöd på pastagratäng men glömde i min tankspridhet att hälla av vattnet ifrån spenaten, det hela blev mer en pastasoppa haha. Det var inget vidare men gick ändå att äta. Efter maten la vi oss ner och snaka en stund, vi var båda överens om att musik räckte bra för kvällen och att vi inte orkade se film. Istället låg vi bara där och msyte med varandra, härligt :)
Ska träffas igen i veckan men tror inte de kan bli innan Söndag, årets viktigaste tenta är snart här för min del.

Det är som tur är dock kvällens andra glada nyhet, jag var och hämtade min 2 gammla tentor i fredags och ärligt talat jag kommer aldrig lära mig hela matte c boken, jag har varit nere över detta innan och inte riktigt haft motiveringen att plugga ordentligt eftersom de har kännts som en oändlig uppgift. Idag bestämde jag mig dock för att granska de gammla tentorna och oj vad jag blev förvånad. De 2 tentorna var uppbyggda exakt likadant. Med 4 poäng på förenklingar, 4 på derivering 2 på linjära funktioner, 6 på grafer, 3 på tangenter, 2 på talfölder osv. Det hela verkade bra mkt lättare än vad jag hade trott och visst är de ofta så? Är de för stor uppgift har jag svårt att fokusera på en bit i taget utan blir skrämd av storleken och försöker knappt alls. Jag har nu 3 dagar att ge järnet på, jag har allt att vinna.. men även allt att förlora så nu gäller de verkligen.

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0