7 Augusti

Hej bloggen.
Efter en intensiv vecka med utflytningar av grannar men även visningar och hopp om nya är jag nu redo att skriva igen. Det verkar som nästa termin kommer bestå av mig, en prästkille, en militär kille (både totallt osociala) och 6 tjejer... Kommer bli en tuff höst kanske måste jag städa korridoren igen nu.
Iaf idag gäller de, ska spendera kvällen med en förhoppningsvis trevlig tjej i Hässleholm, har snakat med henne i ungefär en månad vilket känns precis lagom. Jag lämnar en rapport senare ikväll.
Nu när jag ändå är inne på teamat tänkte jag gå vidare på just första dater baserat på magic bullets:
Savoy skriver att det viktigaste av allt på en date är att göra något annorlunda. 95% av alla killar bjuder på mat, kaffe eller bio på första daten så snälla gör något annat!
Själv ska jag ut på festival och snaka musik.
Savoy säger även att första daten är viktig att stabilisera kroppskontakt under, det är du som styr vad som händer och det är mkt bättre att hon rör dig än tvärtom. (Tex att ta hennes hand och lägga på ditt ben är bättre än motsatsen eftersom hon styr när den försvinner)

Något annat viktigt är att vid planeringen vara totallt ledande om vad ni ska göra, var ni ska göra de och när ni ska göra de. Likt David D tycker Savoy att en falsk angivelse av livet är super viktigt. (Tex om de rör sig om fredag lr lördag hitta på att du är upptagen en av dagarna och det bara är den ena som passar dig, det är givetvis ännu bättre om du faktiskt på riktigt är upptagen en av dagarna.) Detta gör att hon "måste" följa dina planer. Vilket ger dig DHV (Högre status) Och tjejer älskar killar med högre eller samma status som de själva. Det är oxå en av anledningarna att du inte ska kommentera på hennes utseende eftersom detta ger LHV (lägre status).

När de sedan kommer till att huruvida du ska betala är detta ett jättesvårt val. På folk du inte känner och bara stöter på under en kväll är de enkelt att säga nej, men hur gör man med en date? Blir tjejer impade av att du kan betala? Jag har diskuterat detta mkt med en tjejkompis och hon tycker helt klart att killar ska betala och att dom är snåla annars. Men jag tycker ändå inte man kan betala allting, var skulle man få dom pengarna ifrån. Så det hela blir ganska enkelt, bjud inte på middag (eftersom din första date inte är en middag ändå) Men om de är något mindre du ska handla (tex langos) Och du faktiskt står i kö för de, fråga om hon vill ha en oxå, så blir de mer naturligt att du betalar. Men står hon i en annan kö till något annat eller handlar kläder eller vad som helst så ska hon givetvis betala.
Något viktigt att tänka på är att aldrig diskutera det för mkt, pengar och notor är extremt avtändande för de flesta tjejer så de bästa är om de sker naturligt. Något som de flesta tjejer säkert är överens om är att det är bättre om killen betalar då och då som en överraskning än att ständigt betala, för mkt av de goda blir oxå fel. Dessutom spelar priset en stor roll, bjuder du henne på flera 100 kronor direkt kan hon tro att du bara kan ge pengar och har brist på andra socialla egenskaper.

Sist men inte minst vill jag tillänga min sista mening till Jeremy Roenick, som under Torsdagen gav upp sin hockey karriär efter 20 år i bla Flyers. Roenick var under sina 3 år i Flyers min absoluta idol och hans mest kända mål känns de som jag kan utantill, inklusive varje ord som kommentatorn säger. Linken till målet och mer info finns att hitta på:
http://flyers.nhl.com/club/news.htm?id=463637&navid=DL|PHI|home#&navid=nhl-home-dl

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0