Utekväll med daten

TJOHO!
Hej bloggis, har just kommit hem från någon av mina bästa dater någonsin. Att gå på festival visade sig vara en totallt lysande date idé och de bjöd på massor av samtalsämnen om omgivnigen och nuet istället för att behöva "intervjua" varandra bara för att kunna prata.
Kvällen började med ett restaurang besök och dumma jag hade givetvis ätit ordentligt innan, som tur var hade hon en kompis med sig så dom två åt och jag drack vatten. Det hela känndes knasigt men hon verkade inte bry sig om att jag inte åt.

Efter maten föreslog jag att vi skulle åka radiobilar och komiskt nog springer vi rakt in i 3 tjejer som blir stormförtjusta över att se mig. Kanske gav detta upphov till att hon undermedvetet tyckte jag var mer attraktiv när 3 tjejer redan var de... Trodde hon!
De visade sig att de var tre av mina gammla elever ifrån skoljobbet i höstas. Vi åkte sedan radiobilen och det var extremt uppsakttat, att krocka sin date kan rekommenderas :P

Efter radiobilarna råkade vi springa på ett singstar tält och linda bengtzings "Jag ljuger så bra" ljöd snart över hela festivalområdet. Kul med en tjej som inte skämms över att faktiskt vara lite galen ibland, precis som jag själv jag kan varken dansa eller sjunga men gör gladeligen båda. Vem sjutton bryr sig vad folket runtom tycker?
Efter den super fantastiska sången bar de istället av till dans. Vi dansade bugg och lyssnande komiskt nog på carola (som i svennebanan) Det hela ledde sedan till en stund för oss själva där hon glatt mer eller mindre la sig i mitt knä, mysigt.
Hon undrade sedan försiktigt om jag ville träffas igen, vilket jag givetvis ville. Hennes kompis kom så smångingom tillbaka och vi satte oss i ett musiktält och fick höra linda bentgzing av riktigta artsiter (Men vi sjöng lätt bättre). Komiskt nog träffade jag här 4 andra tjejer som gick på samma skola som de tidgare.

Mot slutet av kvällen drog vi runt och kollade på folk, åkte pariserhjul och åt glass. Det hela känndes väldigt roligt, vilket vi båda verkade överens om. Vem vet vad framtiden bjuder på? Minst ett besök till i Hässleholm är nog att vänta.

På tal om betalningsbekymmrena som jag hade innan löste jag detta på följande sätt:
Restaurang - Var för sig
Glass - Var för sig
Radiobilar - Var för sig
Pariserhjul - Jag betalade bådas

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0