Livets mening?

Ush ja en djup rubrik ikväll...
Jag har under dagen läst färdigt "The game" Jag läste den inte vidare snabbt utan tog de lugnt men slutet fövånade mig starkt. Både style och mystery ville ha någon speciell, en flickvänn och massor av personer gav upp projektet och blev religösa eller liknande. Visst de hela var en bok men det är ändå en sann händelse.

Under dagen har jag även spenderat tid med en mycket god tjejkompis, faktum är en av de allra bästa vännerna någon kan ha. Vi va inne på liknande teman (som så många gånger förr) Jag trivs att prata med tjejer om tjejer eftersom de aldrig hört talas om dilemat som vi killar har. Men ändå på nått sätt har en förståelse, ni förstår nog vad jag menar. Iaf hon förlovade sig nyligen och vi pratade kort om var vi var om 20 år. Jag tänkte för mig själv på allt folk jag har träffat detta året, men speciellt varför jag har gjort de.

På alla 35+ som fortfarande raggar eller skriver kåta budskap till tjejer över nätet. Dessa är utan tvekan killar som inte lyckats, varken med spelet eller att klarat av de utan de. Tanken skrämmer mig tillfälligt, kommer jag vara lika dan när jag är 35? Nej det vet jag med mig att jag inte kommer men det finns ändå smulan av osäkerhet. Sedan jag började med facebook och slumpvis hittade en link till David DeAngelo's boksida och dateing tips har livet utan tvekan förändrats, många av de jag träffat vet ingeting om den "föredetta" mig. Det är givetvis inget jag någonsin skulle kommentera men de känns ändå skumt. På under två år har jag verkligen förändrats och jag kan inte låta bli att tänka, åt vilket håll? Jag tänker tillbaka på alla personer jag har träffat sedan jag insåg att det fanns ett "game" i slutet av 2007 och ser var de har lätt mig. Ny stad, nytt liv, nya fokus.

Utan detta hade jag inte träffat den här tjejen som betyder mer för mig än vad jag kan sätta ord på, hon är bra mkt bättre än alla one night stand i världen, utan sex. Så varför kan jag inte låta bli att jaga denna punkt? Ärligt talat har jag inte en aning. Visst hade det varit bra mkt bättre med en lika underbar person som dessutom kunde vara sexuellt attraktiv, men var sjutton hittar jag sådana? Jag har läst och sätt massor om hur jag ska gå tillväga för one night stands, men ett förhållande verkar inte följa samma mönster, i sånna fall hade de flesta killar som aldrig öppnat en bok varit singlar hela livet och så är det uppenbarligen inte. Så var sjutton kommer förhållande attraktion ifrån? Och även om jag blir en mästare på krog-ragg kommer detta leda till den rätta? Jag som de flesta andra vill trots allt ha familj oxå. Dock ser jag ingen anledning i att sluta, jag är häldre en gamer, eller en player än vad jag var tidigare, detta har lätt till mkt positiva förändringar i mitt sociala liv, men bloggen svara mig på detta, hur går jag vidare och använder det jag har lärt mig till att skapa ett förhållande med någon lika härlig och varm?

Innan jag slutar vill jag bara säga att nej jag har ingen livskris bara en tankeställare, detta är mitt ställe att tänka högt. Det kan vara sommarensamheten som har fångat mig som så många år förr, det är något med sommaren som gör en sugen på något mer, inte konstigt att hösten har mest avslutade förhållanden, det är inte alls lika viktigt då.

För att återgå till rubriken vet jag redan livets mening, som hängiven Darwinist och full tro mot vetenskapen fortsätter liv bara av en anledning, jag ska nå detta någon dag men först ska jag vidare på min resa att hitta mig själv och under vägen hitta social bekräftelse genom one night stands. Jag antar att allt återgår till något av de första jag någonsin hörde:
"Hate the Game not the Player"

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0