Approach och Openers Del 1

Så efter en speciell kväll med kakao-pannkakor och en aning data trubbel och själv klar two and a half men är jag redo att fortsätta där jag slutade. "I be Brave tonight, i beleive or die" Fyndig sång Kill Hannah är utan tvekan musik som får mig i stämmning i att gå ut lyssnar på de just nu vilket iofs inte är så passande. Men blir på bra humör iaf :)

Nåja nu ska de handla om de första mötena och vad sjutton jag ska säga:
David DeAngelo påstår sig vara expert på Openers och Approach jag hittade en 15 timmar lång video om ämnet, men tröttnande efter en halvtimme ska se den någon gång men kände att jag inte hade tid till de idag. Dock påstår han i sin bok DYD att fråga en tjej om att få någonting ur ett kvinnligt perspektiv är den absolut bästa openern på dagen och att korta enkla såsom "Har ni kul ikväll?" "Är de här festen är?" "Vad håller ni på med?" (Med osäker röst) Är bäst på kvällen. Dock är inte de viktiga vad som sägs Savoy visar detta i "Magic bullets" och innleder sina samtal med "wow everyone here seems to be eating tacos". Det hela kan liknas vid en hund så länge du har en vänlig ton kan du säga "åh min älskade vovsing du e så fin" eller "din dumma hund du e så jobbig" Hunden tolkar de lika dant så länge tonläget och rösten är samma. Har en granne här som kallar sin hund för "lilla häst" eller bara "Vem e hårigast av alla här?" Och hunden blir lika glad varje gång. Min poäng med detta är att de som sägs inte har så stor betydelse det är känslan bakom som spelar roll, dock kan jag relatera de till min egen situation att de känns mer självsäkert om jag säger något där jag vet vad jag ska säga istället för att hitta på något nervöst på platsen.

Just "Har ni/du kul ikväll" Brukar jag använda de funkar för de mesta e tjejen/tjejerna inte helt tråkiga säger dom som de är och frågar sedan tillbaka då e de lätt att säga något extra om sina vänner och samtidigt fråga vem hon är här med. Säger hon då sin sambo/pojkvänn är de bra läge att gå till någon annan.

Dock är approach bra mycket mer än ett par ord i en opener David DeAngelo tycker alla bör ha en reservplan ett ord i alla situationer, alltid öppna/avsluta/få nummer etc på samma sätt detta låter enkelt men för att hitta metoder som fungerar behövs mycket provas. David har inte mycket mer i sin bok om Approach så istället har jag vänt mig till "Magic bullets" samt "Love System routine manual volume 1 & 2" som alla har ett helt kapitell om just approach.

Poängen med openers är att få de hela att bli en vanlig konversation ett exempel på detta hittar ni under "day game" här i bloggen. 
Nåja jag fortsätter på "Magic Bullets" eftersom det är den mest omtalade boken av alla just nu, i den finns exempel på olika typer av openers, kroppspråk, AA, och "Dealing with other men".  För att detta inte ska bli alltför långdraget tänkte jag gå igenom dessa i ett nytt inlägg.

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0