Dating sätt ur ett "wow" perspektiv

Jag har funderat mycket de senaste dagarna på ett och annat och har kommit på mig själv att ofta vara ute efter mycket och sedan bli missnöjd, med mig själv att de inte blev som jag hopppades. De hela är mycket likt Neil Strauss sätt när han pratade om Mystery. Han kom fram till att den enda som någonsin klagade och var missnöjd var Mystery själv. När jag sedan idag hittade en forum post på http://www.theattractionforums.com/best-forum/49480-change-your-life-now.html som förklarade de jag hela tiden märkt i mer detalj fick jag mig en ordentlig tankeställare. Det har aldrig någonsin varit någon som har anmärkt på mitt "game" förutom jag själv. Dessutom ville jag gärna gå ifrån inget till allt direkt utan att fundera ut mellan stegen. Jag började då inse att de hela är precis som en boss i world of warcraft, ja jag har spelat ganska mycket men gör de inte längre. Detta är min tolkning av det hela:

I de flesta bossar i world of warcraft finns de olika "Phase" för att kunna komma till Phase 2 måste först Phase 1 klaras av även om de gör att du "dör" 47857837846 ggr måste de klaras av när den väl har bemästras märks en klar förändring och Phase 1 som innan var så svår är plötsligt mer eller mindre 100%. Det hela är mycket likt de steg som behövs för att "gamea". Mitt problem har legat i att försöka nå Phase 4 lr 5 utan att bry mig om de andra. Så precis som i wow ska jag nu mästra varje Phase en efter en istället för att försöka få allting på en gång.

Enligt "Magic Bullets" har tjejer och dating 6 "Phases" de är:
- Opening
- Transitioning
- Attraction
- Qualification
- Comfort
- Seduction

Så likt en "boss" måste Phase 1 bemätras för att kunna gå till Phase 2 osv. Därför ska jag nu mera fokusera hårt på Phase 1 och sen inte vara ute efter något mer. Med denna fokus kommer min AA (Approach Anxiety. When you are too nervous to walk up to a woman you don't know and start talking to her.) Minska och de hela kommer bli lättare att gå vidare ifrån. Samma inlägg förklarade vikten av att sätta upp realistiska mål. Därför ska jag från och med nu alltid försöka snaka med en tjej när jag gör olika ärenden, tåg, affär etc. Målet när jag sedan går ut blir istället 2x. Inte fören Opening sitter ska jag sedan gå vidare mot "pink taco".

Nu ska jag istället för att fundera över allt på en gång istället fokusera på ordentliga openers, de blir nästa inlägg här.

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0