Inledare till "100 höjdare"

Jag har under dagen funderat på inledare och även träffat två nya "nätkompisar". Det är spännande och diskutera med personer från andra delar av världen. Jag har idag oxå beställt "rules of the game" och "allt du behöver veta om nätdating". Nöjet för litteraturen ökar mer och mer desto mer jag läser jag blev även tipsad av en indisk kille om afc adam, jag har dock inte lyckats hitta hans e-book gratis ännu så jag ska fortsätta leta efter den nu under veckan.

Min första inledare är lånad av Style och de som läst "The game" kommer känna igen den. Jag har dock ändrat utformingen en aning, de hela bygger på att skaffa följande:

Förberedelser:
En kompis med en mobil med internet som helst är tjej
En lämplig tjej att snaka med
Nån form av mystik runt dig själv och grund kunskaper i cold reading för att verka övertygande

Genomförande:
Prata med din kompis och gå sedan fram till tjejen som helst ska vara ensam men funkar om de är två stycken också. Inled med "Jag har diskuterat en sak med min kompis och vi kommer inte överens, har du 30 sekunder att hjälpa oss med en fråga?" "Jag hävdar att tjejer ljuger mest medan hon påstår att killar ljuger mest, vad tror du?"
Hon kommer sedan ge sin syn på saken, vilket förmodligen blir att hon stödjer tjejens teori, försök då stå på dig själv.
Fortsätt med att fråga vilken stad hon kommer ifrån och utbrist något som skiljer dig från henne och din kompis (du kan hitta på en likhet med kompisen) tex ni i södra skåne är alltid överens även om ni har fel etc. Påstå sedan att du kan läsa nummer som folk tänker på och be henne tänka på ett nummer mellan 1 och 10. Svara sedan att hon tänker på nummer 7 och hoppas de är rätt. Säg sedan att du måste vidare men att de var trevligt att prata, be sedan om hennes nummer och säg att du hör av dig nästa gång du är i stan så ni kan ta en pratstund över en kopp te och bygga på er vännskap. Som ett sista nummer säg att du kan avgöra vilken månad hon är född och vilket stjärntecken hon är, be henne sluta ögonen, under tiden går din kompis in på eniro från sin telefon och kollar upp nummret, du får nu hennes exakta födelsedatum och kommer garanterat göra bra intryck när du "mystiskt" nog väljer rätt månad. Be henne sedan läsa i dina händer för att gissa din månad och påstå att de är lätt. Självklart gissar hon fel och du kan då säga "det är lätt jag kan lära dig nästa gång vi ses" Så har hon något att fundera över till du ringer henne.

Pros:
Falsk tidangivelse är alltid bra
En opinion opener ger mer eller mindre alltid svar
Får du väl igenom allting kommer de ge ett bra intryck

Cons:
De något komplicerade förutsättningarna kan göra de svårt att genomföra
Väljer hon inte nummer 7 blir de inte samma inlevelse


Min andra inledare bygger på en såkallat screening opener:

Förberedelser:
Hitta på tre samtalsämnen och frågetyper som passar in på dig och din personlighet (alltså inte mina exempel)
Träna på att verka seriös och allvarlig på de du säger

Genomförande:
jag inleder med en ganska komisk fråga "Jag gör en undersökning och undrar om du har 30 sekunder att svara på en fråga?" "Är du en trevlig person?" Hon blir förmodligen väldigt förvånad av frågan och svarar på något sätt "ja". Gå sedan vidare med ett lättat intryck "så bra jag fick ett intryck att du var en person som...." (paus) "Nej de va inget" "Själv älskar jag hundar" Nu är hon förmodligen ännu mer förvirrad vilket är poängen med hela detta. Jag frågar sedan om hon har någon resa planerad i sommar, om hon antingen nappar på mitt hund eller reso samtalsämne försöker jag bygga vidare på detta hon kan tex säga "jag har hund" eller "ja jag ska till spanien/Jag älskar att resa". Jag låtsas bli väldigt glad över att kunna prata resplaner om inget av detta funkar går jag vidare med mitt trumfkort, astrologi. Eftersom jag i detta fall inte vet vilket stjärntecken hon är frågar jag de "Vilket stjärntecken är du?" följt av "Tror du på atsrologi?" Ett av dessa tre kommer leda till en konversation. Oavsett vilket stjärntecken hon ger dig kan du grubla och beklaga dig över att hon var just den och att ni inte kommer funka tillsammans "äsh synd att du var våg". Försök sedan få in en sista konversation utifrån dig själv "Jag älskar blåmögelost de ger sån härlig smak" Se om hon hakar på med någon kommentar om hon gör detta så avbryt mitt i och fyll i med nått som passar i situationen tex "Nu måste jag vidare jag måste vara hemma om 10 minuter då kommer månen bilda en fas med venus som ska leda till tur för alla som är födda i ormens nebulosa" (Vilket jag bara hittade på, hon vet inte vad jag snakar om och inte jag heller men de låter lite roligt). Jag föreslår sedan de vanliga om en kopp te och hennes nummer.

Pros:
Är du osäker på alla olika steg och hoppas på ett snabbt avslut som kommer ge ett snabbt svar om hon e intresserad eller inte, är denna inledaren bra
De ger intrycket att du gör mkt med livet och att du kan mycket

Cons:
Kan bli väldigt rörigt och har tjejen inte tålamod eller humor kommer hon gå där ifrån omgående
Hon behöver ha något av de intressena du antar att hon har annars funkar de inte

Min tredje inledare är betydligt lättare att komma igång med och få rätt på än de övriga två utmaningen ligger istället att hålla en konversation hela vägen igenom: (Detta kallas även "No opener")

Förberedelser:
Klä dig snyggt, gärna "påfågligt"
Var ensam ute på stan "shoppandes"

Genomförande:
Mycket enkelt gå fram till en förbi passerande tjej och säg "hej" När hon antingen ignorerar dig eller går vidare säg "Skrämde mitt coola utseende så mkt?" (Förbered dig på väldigt annorlunda reaktioner från alla tjejer, detta kommer iaf ge dig något att skratta åt efteråt) Försök spontant leda de in på shopping om din smak för tjejer och försök få henne att haka på genom hennes förslag på killar. Föreslå att ni ska shoppa tillsammans någon dag och be om hennes nummer.

Pros:
De hela går väldigt snabbt och är väldigt enkelt, inte mycket att tänka på

Cons:
Du kan få många konstiga svar av ditt något konstiga uppförande
Att lyckas få de vidare till ett telefonummer och en riktigt konversation kan bli väldigt svårt om tjejen inte tycker du är cool

Min fjärde inledare är utformad efter Functional opener:

Förberedelser:
Allmänt vetande om en pubb eller nattklubb

Genomförande:
Fråga en tjej "vet du var xx pubben ligger?" Eller "Vet du var nattklubben xx ligger"? Kontra sedan så snabbt som möjligt helst medan hon håller på att svara med något du märkt hos henne. Tex "Oj coola skor var köpte du dom? Jag måste ha ett par... Till min mormor." (Hon fattar förhoppningsvis att du skojar) Fråga sedan vad hon gör i stan (eller var du nu snakar med henne) Föreslå sedan att hon borde göra något annat tex spela minigolf "Du ser ut som en person som gillar minigolf, du borde spela de istället för att handla blommor" (eller vad hon nu handlar). Blir hon lockad av erbjudandet föreslå att ni borde spela någon dag men att du är hemskt upptagen. Se hur hon reagerar verkar hon vara med än så länge så berätta vad som hände sist du spela (hitta på något som låter roligt). Försök sedan nummer avsluta med minigolf.

Min femte inledare är den jag i dagsläget trivs mycket bra med en enkel fråga om situationen Situational Opener:

Förberedelser:
Gå ut till en bar/klubb, hitta ett lämpligt sett
Om möjligt använd en wingman

Genomförande:
Fråga beroende på situationen enkla frågor, "har ni kul ikväll?" "Vad dricker ni?" "Gillar ni musiken här" "Sparade ni denna plats till mig?" Tjejerna kommer att svara på detta var då beredd att dra igång med en historia om något du sätt på vägen hit eller något som hände sist du var här (Samma sak gäller här ange en falk tidangivelse om att du ska gå strax och givetvis behöver din historia inte ha hänt där eller ens förra gången). De viktiga här är att snabbt börja snaka och även om tjejerna skiter i dig så få de att verka som de du säger är jätte viktigt. Denna typ av samtalsförande språkar David DeAngelo skyhögt om, han skiter i tjejerna och vad de tycker de är han som är den viktiga, de kommer till sist att prata med dig om de du snakar om är intressant. Tveka inte att försöka få med dom i konversationen dock. Använd dessutom Style/Mysters isoleringsmetod och prata med den tjej du inte tycker är attraktiv och isolera den andra. Vänd dig till sist mot henne och be den första tjejen att presentera dig för henne. Med lite tur köper hon det hela och frågar först vad du heter och presenterar dig sedan för hennes kompis. Se vid detta laget till att din wingman kommer in och tar över den första tjejen medan du pratar med den andra tjejen. Är du bra på att spontant knyta an till händelser kommer de underlätta, från vad jag har läst och observerat gillar tjejer personlighetstest och mystik så du kan testa att gissa ett nummer hon tänker på, eller bara prata om något som har hänt, var intressant och tveka inte att prata 90% av tiden, du märker när hon vill prata och kan då fråga hur de känner varandra och hur ofta hon går ut, och även frågor om henne mer personligen som var hon bor och liknande, använd fantasin.

Pros:
Du kommer få sätta dig vid tjejerna utan att de känns konstigt och har en lätt opener
Har du en wingman slipper du isoleringsdelen eftersom han isolerar "hindret"
Är du pratglad och duktig på att få allting att verka intressant kommer de funka bra

Cons:
De kräver en hel del fantasi och mycket spontanitet, detta är dock bra att träna
Style hävdar att en PUAs viktigaste färdighet är att kunna få allting att verka intressant och berätta historier detta är den store utmaningen med detta, dessutom måste inte bara du vara intressant utan även din wingman.

Detta är alltså mina fem inledare
Jag ska testa dessa under två veckor 20 ggr var och kommer dela med mig av resultatet, inget som står ovan är ännu testat och resultaten är mer gissningar ifrån min sida.

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer
Postat av: Tor Dyvel

Så om jag är e din wingman får jag den mindre attraktiva WTF! :D



Aja du får väl ta blondinerna eftersom du föredrar de så oehört då ;)

2009-06-16 @ 02:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0