Opener i högljuda miljöer

Jag skulle egentligen sova nu men fick en idé innan jag lyckades somna som jag bara var tvungen att skriva här.
Hur öppnar man i miljöer de inte går att prata i? Här är mitt förslag:
Ta upp din mobil och skriv "Jag har tappat rösten, men talar du i text?" Få sedan en tjejs uppmärksamhet, le och visa henne smset.
Svarar hon på ett positivt sätt så skriv "oj du påminner mig om en förskolelärare av någon anledning med de skorna och allt"
Nu blir hon förmodligen förvillad och svarar något i still med "va?" eller "hur då?" Skriv då ett sista sms i stil med "Jag kan förklara och samtidigt berätta en rolig grej om skor, men då får du följa med för jag orkar inte skriva mer i text"
Gå sedan där ifrån och hoppas hon följer dig, gör hon de inte så testa en ny tjej.
När du slutligen lyckas få någon med dig styr dig utåt bort från den högljuda musiken, antingen till en bar med lägre musik eller utomhus.
Förklara sedan att "hon har riktigt ordentligt skor, som gjorda i att gå i hela dagen, vilket förskolelärare behöver och berätta sedan en historia om skor (tjejer e tokiga i skor)"
Förhoppningsvis tycker hon historian är rolig och du har då möjlighet att fylla i med de viktiga "vem är du här med?". Är de sedan grönt så mixa in något av de du är bra på, själv gillar jag att snaka astrologi och hundar och även om bloggen jag uttrycker det hela i något med stilen:

"Du ser ut som en person som gillar hundar, stämmer detta?" Ja/nej Om JA: "Jag passar en hund som sommarjobb, jag har faktiskt en bild på honom med mig *visar bild*" (Alla tjejer tycker atomatiskt att hundar är söta)

"Vilket stjärntecken är du? Jag gillar mystik och kan berätta tre grejer om dig om jag får veta vilket tecken du är" (Väldigt enkelt bara säg nått som passar på alla, tex en glad person som är mån om sina vänner, en person som är bra på diskusioner och ständigt är optimistisk och en person som trivs med att gå ut och dansa men samtidigt gillar balans i livet)

"På fritiden bloggar jag om universums allra största mysteri... (paus paus, vänta till hon frågar vad de är) Ja.. De finns här i närheten... (paus paus, vänta igen) Kvinnor!" (Hon skrattar)

Du kan nu gå vidare med mer vardagliga grejer (inte alltför tråkigt dock) Som var hon brukar gå ut, om hon är ifrån staden och passa sen på att fråga iaf hon har en kamera med sig (om du inte har en själv, då antyder du att du vill ta en bild på er två) Denna idéen har jag lånat av Mystery poängen är att ta 4 bilder på er två, de första två blir vanliga sen den tredje kysser du henne på kinden och den fjärde uppmanar du henne att göra samma sak, Ni kollar sedan tillsamans på bilderna efteråt och efter alla 4 utbrsiter du "Oj vi är verkligen ett fint par" Instämmer hon sedan kan du kolla henne i ögonen och om allt känns rätt fråga "vill du kyssa mig?" Vid ett ja, så säger de sig själv vad du ska göra vid ett kanske eller jag vet inte tar du initiativet att kyssa henne och vid ett nej... Så är de en bra tråkig tjej som har slösat din tid.

Jag ska prova detta imorgon kväll och lämnar en rapport om resultatet. Innan jag slutar vill jag passa på att välkommna Andreas och Lord Brar som mina första två "nätkompisar" i datingens tema. Dessutom vill jag gratulera Piratpartiet till deras 7.1% i EU valet.

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer
Postat av: C.H

Låtermsom bra och väl genomtänkt plan men jag har en notering bara. Det där med att förskolefröknar brukar ha ordentliga skor som ska hålla kan ju inte va så smart på just ett uteställe som en nattklubb eller dylikt för det är ju ytterst liten sannolikhet att en tjej skulle ha på sig det där. Speciellt om de är intresserade för då skulle de ha "fest skor" att byta till på kvällen.

2009-06-10 @ 15:53:04
Postat av: P.E

Haha det ser bra ut, men det blir ett jävla skrivande :P Jag önskar dig lycka till i alla fall! skall bli intressant att läsa resultatet..

2009-06-11 @ 19:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0