Vad har hänt sen sist?

Hej Bloggen!
Nu är jag åter hemma efter 4 dagars utflykter i Lund. Med "Juni, Juli, Agusti" På full volym skriver jag nu detta, dels för att rapportera om vad som har hänt sedan i Tisdags men även för att skriva veckorapport på vad som hänt sedan förra söndagen.

Så jag börjar med Onsdagens händelser, det hela började som jag slutade sist jag hade stora planer på att testa openers och var är de en bättre miljö att prata än på studentfester? Massa folk som sitter ner och äter, helt perfa. De hela utspelade sig hos en av mina många kusiner som idag gick ut. Släkt och vänner är alltid lika kul att träffa men de är inte direkt några jag vill prova openers på, så vilka skulle jag snaka med? Komiskt nog inledes kvällen på ett annorlunda sätt min kusins pojkvänns mamma presenterade sig glatt när jag snakade med hennes son, hon berättade att hon hade hört mycket om mig och ville att jag skulle sätta mig. Visst jag inser att hon var 43 år, gift och tvåbarnsmamma men det var en början eller hur? Det som sedan hände var något som jag vid de här laget har hört åtminstone 20 ggr, hon berömde mig för mitt sätt att hälsa, och jag fick höra de vanliga "oj du har så fast handslag och ger trevlig ögonkontakt" Jojo än en gång är de från fel åldersgrupp men de inspirerade mig för resten av kvällen att få så tidiga ioi. Det hela fortsatte i en diskussion om allt möjligt och jag blev förvånad över hur ungdomlig hon faktiskt var, en stenhård super mario fantast som än i dag hade humorn om ungdomarnas livstilar i sig.

Jag insåg dock att jag var tvungen och prata med folk i mer lämplig ålder och satte mig bredvid två sydeuropeiska tjejer ett bord bort. Vi började småprata lite lätt och de frågade inom två minuter om både mitt namn och vilket år jag gick ut (självklart hade jag min studentmössa ifrån 2005 på mig). De utbrast sedan med glädje att jag förmodligen kände en av deras kompisar, vilket jag inte gjorde de ringde då upp honom och fråga om han kände mig, och de gjorde han komiskt nog. Den följande timmen snakade vi sedan om mandeltårta och hur livet ifrån gymmnasiet präglade våra liv idag.
Slutligen bestämde jag mig för att gå och tog med mig bloggens första två nummer avslut.
Jag drog även ut med en kompis senare på natten på en drink i stan, dock hände inget värt att nämna.

Torsdagen sedan bestämde jag mig för att ge online spelet ett nytt försök, skrev ihop en ny profil med mer mystik på en kvart och skicka sedan ett par mail. De kommande timmarna spenderade jag hos en kompis och pratandes med en gammal tjejkompis, som tydligen gick ut samma kväll, en ny studentfest var på g. Framåt 8 på kvällen begav jag och min kompis oss dit och mötes av fullt med folk och strålande mat. Jag satte mig direkt vid ett bord av gammla kompisar från min tid i lund och pratandet om allt och inget var igång. De ända tjejer som sågs i närheten var antingen kompisar till mig eller några av mina kompisars systrar vilket gjorde att jag helt enkelt njöt av ösregnet (inne i ett tält) och den strålande maten, de talades sedan om att dra ut efteråt med vädret hade på nått sätt fått bort min motivering så de blev inget med de.

Fredagen sedan hade oxå surt väder, hela dagen men att bara sitte inne hela dagen var inget jag ville så framåt kvällen bar de av till herkules i hopp om att testa inledare. Dansgolvet var överdrivet fullt och den omotiverande musiken och de faktum att där var 10 killar på varje tjej skulle verkligen göra kvällen svår. Dock är jag inte den som ger upp i första taget och fick syn på två blondiner som satt i en soffa och snakade. Jag kände att jag bara var tvungen att snaka med dom, så jag satte mig bredvid dom och körde på David DeAngelo inledaren, "spara du/ni den här platsen/stolen till mig"? Dom tittade genast på mig och log och svarade något i stilen med "Nä men du får gärna sitta ner" Sedan frågade jag dom om de hade kul i kväll och såg sedan fundersam ut och antyde att musiken var annorlunda mot vanligt, de svarade då att det var första gången de var här. Jag antar att jag kunde fortsatt snaka men känslan av att jag faktiskt snakat med de två snyggaste tjejerna på stället räckte bra så jag gick där ifrån, super glad :)

Jag styrde sedan stegen mot närmasta dator, det var ikväll de gällde Pens Vs Red Wings match 7 i Stanley Cup finalen, en hockey fantasts största lycka (även om de iofs var fel lag i finalen). Matchen inledess i Detroit och hemma laget gjorde en dålig första period följt av en sämre andra period och 0-2 efter två perioder verkade inget vidare. I tredje perioden hade dock hemmalaget Detroit insett allvaret att de faktiskt kunde förlora och körde på för fullt. Efter drygt 14 minuter lyckades de peta in 1-2 och matchens spänning ökade enormt. En ribba och en jätte chans för Lidas i de avslutande sekunderna var dock allt Detroit fick, och matchen slutade 1-2. Pittsburgh vann därmed sin första cup sen Lemiux gjorde de åt dom 1991. De följande åren kommer definitivt bjuda på mer Pittsburgh, som intressant nog är de ända lag jag har
sätt live (och de förlora då med 1-3).




                          Pens vs Sens Pittsburgh Vs Ottawa 2008-10-05 Globen, Sthlm.

Lördagen började då givetvis med missnöje från matchen men även glädje ifrån gårdagens utekväll, jag kollade min mail och två tjejer hade svarat, en ifrån Malmö och en ifrån Lund. Jag mailade tillbaka till båda av dom och spenderade sedan tid till att tänka igenom gårdagen och begav mig sedan till Malmö för att träffa en väldigt nära tjejkompis vi spelade kort åt pizza och njöt av att få träffas igen, det är något visst med tjejer även de som inte är fysiskt attraktiva ger de en helt annan värld att vara med än killar, kan någon förklara för mig varför? Lördags dagen han bli både kväll och natt innan jag åter begav mig till Lund, min lust att dra ut var dock nu inte lika stor och kvällen tillbringades utan allt för mkt händelser.

Söndagen sedan börjades aldeles för sent, visst suger de att glömma ställa klockan och "råka" sova till halv 3? De följande timmarna spenderades med dramakomedin "The Bachelor" Som Tv3 visade, de hela var en hetsjakt på att hitta en fru på 48 timmar som vid giftermål skulle erhålla 100 miljoner dollar. Filmen bjöd på en del skratt i Jimmys olika försök att charma en tjej på kort tid. Efter filmen insåg jag att de började bli tid att åter åka till Kstad och här är jag nu igen. Jag kollade precis min mail och har lyckats fixa fram ett telefonummer ur mitt online game från den ena tjejen och kanske en date på Onsdag. Nu har jag skrivit tillräckligt om mina dagar för denna gång, närmast väntar ett inlägg om veckorapporten och vad som har hänt sen förra söndagen.

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0