20 December

Tjo Bloggis
Jag är förälskad igen bloggis, dock inte i en ny tjej utan i en dokumentär. Ämnet är väll ganska givet? De handlar om den väldigt omtalade 70-tals flyers filmen som släpptes förra året. Jag hade tills imorse inte sätt den då den inte kunnats hittas på piratebay. Av en slump la min nyfunna norrländska flyers vänn upp en länk till youtube med hela filmen. Jag tror aldrig jag känt mig så rörd av att se en dokumentär innan, de var magiskt. Budskapet i slutet var uppenbart "we are loved in one part of the world and hated everywhere else" Något som fortfarande passar in väldigt bra haha. Anatar att de krävs ett speciellt sinne för att ens våga vara en stolt flyers supporter. Inte undra på att fansen vinner priser som ligans bästa fans om och om igen.

Annars då? Jo Kornelia skickade faktiskt under kvällen igår och jag fick en uppdatering, tråkigt nog ignorerade hon min förfrågan om facebook och sa att hon inte skulle vara inloggad mer förens efter nyår, trist hade hoppats på att hinna med att ses en sväng. Men men med ett nytt år kommer även nytt hopp jag hoppas kunna ta ett steg vidare i livets tidvis oändliga flöde. Har mkt att bevisa för mig själv de kommande året, för första gången sen skiftet 2008/2009 behöver jag dock inte börja året alldeles ensam, vännerna och deras inflytande höjer glädjen otroligt mkt. Denna höst kommer utan tvekan bli en termin jag kommer se tillbaka på många år framåt, likt våren 2009 kommer jag för alltid ha väldigt fina minnen från tiden som passerat. Gårdagen bjöd på spontan inbjudan till julbord hos julia och detta är bara en av de fantastiska evangemang som hösten bjudit på. Avslutar med den odödliga legenden och samtidigt den föreviga hjälten Bernie Parent:

"I'm a firm believer that in life, if you're happy then happy things will happen for you."--Bernie Parent

Och visst tusan har han rätt? <3

/Mana "The stuff of which Magic is formed"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0