7 December

Tjo Bloggis
December ångar framåt och häromdagen kom de snö för första gången på säsongen. Den han smälta inom 3 minuter igen men de är en början iaf :)

Veckan har varit sådär än så länge, har inte fått ordning på sovandet och vaknar sen eftermiddag istället för på morgonen, känns jätte trist men lyckas inte få ro på kvällarna. De känns som jag har för höga krav på fel ställen för tillfället och istället för att oroa mig över de som går att påverka oroar jag mig istället för kärlek och grejer som inte går att påverka. Detta leder till precis som förra vintern att orken och lusten att leva försvinner. Jag kan inte längre skylla på avsaknad av vänner nu jag har en hel drös härliga vänner här i kstad, så var sitter de stora bekymmret? Danska undersökningar visar att danskarna är några av världens lyckligaste människor och i sin tur visar samma undersökning att ett aktivt sexliv och uppskattning från en partner överlägset toppar listen över vad dom blir lyckliga av. Självklart är detta en grej jag saknar oerhört mkt men kan de verkligen sänka allt annat? De känns som jag kämpar för hårt med denna biten just nu, men samtidigt tror jag att jag måste fortsätta kämpa för att inte en dag vakna upp som 30-årig singel. Känns som jag har 25 årskris just nu, finns de ens ngt som heter de?

De usla resultaten med datingen fortsätter kanske är de tid att ta ett steg extra och ta hjälp av en kvinna? kvinnor borde väll veta vad andra kvinnor vill ha i en kille? De borde ju vara relativt samma saker. Ibland önskar jag att jag kunde prova på att vara kvinna en vecka eller två för att uppnå en bättre förståelse, ibland är dom bara så jäkla svåra att förstå sig på. Vad vill kvinnor ha bloggis? De känns som en hopplös fråga som aldrig kommer få ett fullständigt svar.

Jaja har väll gnällt färdigt på kvinnor för kvällen, tankarna vandrar istället över till sommaren 2009 och filmen superbad samt uttrycket MPS. Skrattar för mig själv när jag tänker på detta och kanske är de just de som är bekymmret? Konsten att behandla ngn man tycker om likadant som sina vänner är dock inte enkelt. De blir gärna de här extra vilket i sin tur bara blir oattraktivt. Jösses bloggis attraktion förblir även den en olöst och konstig fråga. Jag ger mig inte dock, de måste finnas fler tjejer där ute som föredrar att gifta sig med en "nice guy" än en riktig värsting. Hur skulle annars dessa gener finnas kvar efter så många miljoner år?

Som avslutning bjuder jag på en sång som betyder mkt för en fiktionell karaktär och även med tiden när budskapet har förtståtts kan betyda något för även dig och mig.

http://www.youtube.com/watch?v=Ye7BGnlTZmQ

"Voice's from the past joining yours and mine, adding the layers of harmony"
<3

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0