Gott Nytt År Bloggis

Tjo Bloggis
Nu återstår de endast ynka timmar på 2011 har tänkt summera året, dock får detta vänta 2 dagar. Istället ska dagens inlägg handla om den tiden som jag nu har spenderat i Lund. Åkte för hela 8 dagar sen och komiskt nog är detta den längsta sammanhängande period jag varit i Lund sen jag flyttade. Den var väldigt skönt att fira jul, äta god mat och kämpa med nyupptäkta kingdom hearts. Sen var de väldigt skönt att komma bort från vardagen i Kstad och tänka framåt. Mina planer för våren kändes ännu klarare av att komma bort ett tag och jag känner att jag inte orkar en skoltermin till. Efter 4 år på högskolan och ett löjligt studielån var de kanske inte bästa sättet att komma fram till att jag inte trivs här, men alla vägar är inte lätta. Har träffat oändligt mkt folk och mognat till ordentligt som person sen jag första gången tog sjuans buss mot högskolan. De känns utan tvekan som ett annat liv första gången jag gick på rundvandring här i kstad.

Istället blickar jag framåt mot drömmarna och hoppet att få jobba ihop med hundar är något jag verkligen lever för. Än så länge är våren osäker men jag tar ett steg i taget och hoppas att kontakterna kan ge resultat. Tänk så skönt de hade varit att få fullständig koll över dagarna igen, mer struktur i vardagen behöver jag fortfarande.

Med nyår uppkommande imorgon finns de dock ett sista moment att slutföra på året, morgondagen bjuder förhoppningsvis på en härlig middag med de nyfunna vännerna här i Kristianstad. Ska bli väldigt trevligt och precis som under nyår 2007 är detta en chans att samla tankarna och blicka framåt mot de som väntar. Med ordentlig fokus och en gnutta tur hoppas jag inerligt att hitta kärleken under 2012, detta känns som den viktigaste biten i mitt liv och har gjort de under stora delen av året som gått. Som hängiven hockey-fantast vet jag att "du gör inte mål på de skott du inte tar" Vilket kan tolkas i stil med att om du inte försöker kommer du inte lyckas, speciellt inte som hetero sexuell man. Somliga tror att kärleken hittar en själv när den är menad att göra de, medans jag tror stenhårt på att jag måste ligga i för att någonsin hitta rätt igen.

Jäkla kvinnor bloggis, sen evolutionens början har de krävts att folk hittar varandra, borde de då inte miljoner år senare vara gjort på ett sätt så att de blir så enkelt så möjligt? Sexuell selektion förblir även 2012 ett av livets absolut största mysterier. Trots många år av erfarenhet bakom mig kan jag fortfarande fråga mig, vad sjutton skapar attraktion hos en kvinna? Svaret i sig är minst lika komplicerat som frågan, något jag är övertygad om är dock att den som inte försöker kommer heller aldrig lyckas. Sen känns de rätt ibland och för att hitta en prins lr såklart en prinssesa måste man kyssa många grodor. Så frågan är om jag ska satsa på långbensgroda eller lövgroda under året som kommer? Känner instinktivt att långbensgrodan är mer min grej, men då måste jag börja söka lyckan i blekinge oxå.

Nähä du bloggis känns som jag bara svammlar en massa nu de e bara å ta djupa andetag och fortsätta en evig resa mot den ultimata jag:et, väntar med spänning på alla fantastiska kvinnor jag kommer träffa på under 2012.

Ihopp om att någon är den rätta, såklart.

"Sara Perche Ti Amo"

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0