11 Maj

Tjo Bloggis
Idag är en lite speciell dag har efter vad som känns som en evighet bestämt mig för att ännu en gång söka nya kontakter utanför staden. Så i eftermiddag bär de av till hässleholm för att träffa Pernilla. Detta blir oxå första gången på flera månader jag träffar någon ny person. Så de känns bra :) Saknar tjejkompisar har vuxit ifrån de flesta av de jag tidigare hade så en ny hade verkligen suttit fint.

Annars då? Skolan är väll som den är funderar på att byta till distansläsning till hösten då jag är urtrött på både klassen men även utbildningens uppbyggnad. Lösa strödagar men olika klasser hela tiden och noll sammanhållning är inget för mig. Ska gärna va tid att prata 2 och 2 eller iaf i mindre grupper för att jag överhuvudtaget ska hitta någon jag trivs med. Förra hösten funkade de bra i och med fågelarbetet och de många utflykterna. De blir dessutom ännu kämpigare att orka med dagarna och plugget utan att känna någon. Inte konstigt att utbildninge knappt har några sökande med ett sådant upplägg.. blä!

Hockeyn är slut för i år efter en tragisk serie 2 nu riktar sig blicken mot detroit istället som låg under 0-3 och har vunnit 3 i rad mot san jose, blir dom årets skräll lag? Flyers bedrift förra året var första gången sen 1975 kan detta makalösa spektakel upprepas 2 år irad? De kommer i sånna fall utan tvekan vara första gången. Komiskt nog var Chicago nära att vinna men förlora i övertid i match 7. Jag tillänglar dagens sista mening till Simon Gagne och hoppas han kan vinna cupen i år med sitt nya tampa bay, något han aldrig lyckades med som en flygare :(

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0