13 November

Tjo bloggis
Efter en helgalen helg som har varit en extra dag denna veckan då jag var ledig i fredags har helgen nu nått sin sista dag. Men innan de blir nya tag med rea-tanten imorgon ska jag summera helgens händelser. Fredagen bjöd som vanlig tpå film och mkt sådan, vi lagade även rikligt med mat och hade de trevligt. Senare på kvällen delade vi på oss och dubbel ogge begav sig till kåren. Här blev de självklart en ny hockey-diskussion samt en nhl match som var i repris sedan torsdagen. Trots de var helt fel lag som spelade var de roligt. Väl hemkommna igen blev de ny filosofi diskussion med ogge om livet, samt mening med de. Även om våra värderingar inte var helt överens blev de en intressant diskussion. Efter detta tog kvällen sin kanske mest förvånande törn då danne, madde och jag spelade en runda klädpoker. Kvällen slutade så smångiom framåt fem och nya tag väntade under lördagen.

Denna blev i sin tur minst lika tokig, då daniels familj vågade sig hit för första gången. Daniels lillebror påminde väldigt mkt om honom i betende och hade riktigt göteborgsdialekt, vilket var kul att höra :) Även denna gång åt vi en gemensam middag, härligt. Efter deras besök blev de en hel del scooby-do filmer, softande i soffan och galenskaper. När kvällen sen närmade sig och de åter var tid att äta lyckats madde och jag tillsammans ha sönder en av rickards skedar och senare även en tallrik, självklart dog vi båda två av skratt :) De återstående tiden på kvällen blev de ännu mer chillande i soffan och avslutningen på kvällen blev tidigare, så istället kämpade jag ett par kapitell i "61 hours" innan jag somnade.

Andra nyheter under veckan har bla varit slutförandet av "level one game" i final fantasy 9, efter 52 aktiva timmar och säkerligen minst så många "osynliga" nådde jag mitt mål på ca 3 veckor. Blickar nu framåt mot nya utmaningar dock får dessa hålla sig till skolarbete denna veckan. Ska starta en maskin tvätt nu för att förbereda inför den första riktigt kalla veckan denna säsongen. Burr :)

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0