21 November

Tjo Bloggis
Efter ett par jobbiga dagar försöker jag nu hitta nya kraftintag i vardagen. Känns som jag har drunknat i skolarbete och blir nedstämd när jag inte uppnår de resultat jag vill ha. Helgen bjöd inte på mkt intressant då jag var fast i allt skrivande han dock med en sväng till kåren med ogge. Här stötte jag på den lyckliga tjejen som jag läste en dikt för tidigare i höst. Dagen idag har bjudit på ny tur till skolan och förberedande för ny laboration.

Har suttit på rummet och chillat och dagdrömt om framtiden ett par timmar nu och efter att ha insett att livet inte blir lättare med åldern övergick jag precis till ett par låtar istället. Fastnade i ett filosofi tänkande om att vara en skata istället, kärleksfulla fåglar är så mysigt, småhoppande om vintern utan några problem alls :) Människor tänker för mkt förmågan att assosiera som vi människor är ensamma om i djurvärlden är märklig. Men men alla dagar kan inte vara renbågar, de brukar svänga.
Får blicka bakåt till 80-talet som verkar väldigt glatt och trevligt och musiken är bra mkt bättre än dagens, när låtar som är yngre än jag kan skapa sån här glädje som i klippet nedan, är de inte undra på att 80-talet var underbart :) Vem kan låta bli att le glatt till de tokiga texterna, danserna samt musiken?

Ska försöka komma iväg en sväng till lund på julskyltning på söndag. De och simpsons maraton med rickard för hålla humöret uppe denna dystra höstvecka :)
Räcker inte detta finns de ju alltid dansband ifrån 80 talet, ngt som aldrig kommer sluta med att få mig gladare :)
http://www.youtube.com/watch?v=_LoG7i8bEdw&feature=results_video&playnext=1&list=PLA272854BD02A1272


/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0