24 November

Tjo Bloggis
Känner mig ännu mer kärleksdeppig idag, är verkligen genom trött på de jäkla singel livet. Men att hitta någon som passar är onekligen inte lätt, är jag för kräsen? I så fall får jag stå ut med och vänta längre för de måste ju ändå kännas rätt. Lisa som jag idag har pratat med i 2 månader börjar kännas mer och mer skeptiskt, jag vet inte bloggis de känns inte som hon vill ses längre. Och som Harris en gång sa till mig låt bruden dra hälften av vikten. Detta tror jag är viktigt men de är något jag är väldigt dålig på. Har svårt att bara sitta och vänta på att de ska ta initiativen utan vill gärna vara på och bestämma de mesta :) Sen de faktum att jag mer eller mindre alltid har tid att ses en eftermiddag och tycker de är väldigt kul så fort jag kommer ifrån lägenheten kanske gör de hela svårare? Hade en diskussion med Julia innan ikväll angående detta och hon menade på att killarna inte kunde vara för på, så länge de gällde schyssta grejer. Så jag vet inte kanske är jag bara för trött på singel livet för att se möjligheter? Eller rättare sagt kanske att se omöjligheterna och gå vidare? Stannar ofta kvar ända tills skeppet sjunker istället för att bege mig halvägs så att säga. Jag vågar ändå fantisera om en framtid där jag faktiskt har träffat någon. Kärlek för mig är viktigare än en ordentlig karriär, jag tror livet blir roligare och känns mer värt att leva om man kan dela sin vardag med någon man älskar.

Ändå finns funderingarna där ibland om jag någonsin kommer hitta någon. Att inte helt och hållet veta och de kombinerat med de oändligt många frågetecken framtiden utan tvekan kommer bjuda på gör inte vardagslivet lättare. Jag kommer alltid vara en snäll och kramgo gentleman som söker en likadan tjej, ska de vara omöjligt att hitta? Dating värden är på väg att bli allt för komplicerad, du ska se bloggis att människans fall så smångiom blir att folk inte längre hinner skaffa barn, vilket gör att evolutionen kommer skjuta fram kvinnans mens med ytterligare 10 år. Vilken jäkla värld vi lever i :P

Får helt enkelt ta ett djupt andetag och ta nya kärlekstag någon annan gång.
Avslutar med en mening som av okänd anledning blev på latin. Gl hf med google translate.

 

Obliviscere incommoda tua, cras veniunt nova.

/Mana

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0