18 Oktober

Tjo Bloggis
Idag har varit en spännande dag fick nyligen en fråga om hur jag var när jag var 22 och hur jag har förändras, men låt oss inte förhasta oss, utan istället börja ifrån början.

Dagen började med en glatt sovmorgon från rea-tantens föreläsning och fick sedan ett mindre härligt uppvaknande. Sedan har dagen haft full speed med allt ifrån badhuskorts undersökning till restaurang och bio.
Dessutom har jag fixat cyklen, tvättat samt pratat med csn, försäkringskassan och hunnit få tenta ångest samt pluggat. Puh vilken dag. Dagens mest intressanta händelse och resterande delen av detta inlägg började dock när de flesta av dessa delar var klara. Det var bara biobesöket som återstog. Så vid åtta tiden traskade daniel och jag in till stan för och träffa alex och julia och se "crazy stupid love". Tyvärr hade jag förutfattade meningar om filmen bara genom titlen, men en romantisk komedi har aldrig varit så rolig.
Filmens budskap och menig var ganska enkel, kärleken har inga begränsningar även om de inte alltid går som man vill.

Efter filmen blev de givetvis en hel del snack och utan tvekan kommer detta byggas på under veckan. Daniel och jag har väldigt lika värderingar även om jag har annat synsätt på dom. De finns väldigt lite jag inte skulle våga säga när de kommer till både kvinnor och sex. Detta krockar lite med daniels sätt men ger ändå en del goda skratt :)
Julia i sin tur delar verkligen med sig av sina kvinnliga tankar, ngt jag under många år har tyckt om att höra och försöka förstå (så gott de går). De är intressant men kvinnors syn på männ, jag säger inte att dom har fel eller rätt då känslor sällan är rätt lr fel men de är klart intressant. Vilket gör konversationer med såna tjejer väldigt intressanta.

Efter de tjejer jag har kommit nära och faktiskt tagit tid å lyssna på möter jag liknande problem, hur vet en tjej om en kille är intresserad av dom? Ibörjan när jag stötte på detta tyckte jag de lät konstigt, de märks väll ändå på killen? eller? Om vi backar och tar de motsatt hur vet en kille om en tjej e intresserad? Här finns mängder av tips och mängder av grejer att leta efter och en enorm marknad baserat på hur de märks och hur man går till väga. Så visst finns de likadant för tjejer? Man vet väll liksom bara? Detta ska helt klart få en uppföljning då jag finner detta väldigt intressant. I slutändan tror jag en av parterna måste våga ta steget att vara ärliga och våga riskera spänningen genom att erkänna hur dom känner.
Kom och tänka på en underbart rolig film med namnet "sex drive", jo jag vet hur de låter och stora delar av filmen har meningslös college humor. Men slutklämmen på filmen är att huvudskådespelaren möter sin tjej och uttrycker coolt "why don't u say it?" tjejen svarar sedan "why don't u?" Så killen säger coolt "okay i will" "you love me". De hela är effekt fullt och charmigt, visst de är en film men den visar min poäng. Våga vara tydlig tidigt, funkar de inte blir du inte lika sårad som du hade blitt om du inte är tydlig tidigt. Varför vill du älska ngn som aldrig älskat dig?

De känns som jag flöt ifrån ämnet en bit här, jag lyckades sväva ut en bit som jag gör ibland och jag vet att du älskar mig för de bloggis då du blir fyllig och fin av de :)
Skämt å sido kvällens största fråga och laddade samtalsämne blev ändå hur jag förändrats under de gånga tre åren. Vi nämde de kort och kommer förmodligen följa upp de under veckan.

Så jag frågar mig själv nu, hur har jag förändrats sen 2008?

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0