28 Oktober

Efter en intressant vecka med timmar både i final fantasy och i bibblan samt ett seminarium är de nu äntligen helg :) Har städat som tokig idag så nu är rummet rent och fint igen. Kvällen har spenderats hos et med geni och kortspel. Morgondagen bjuder sedan på en ny tur till stan, lasange lagning och ny träff med lisa, super spännande :)

Under dagens städning snubbla jag över den pedagogik jag läste under hösten 2007 och hittade följande notering i min antekningsbok:
"Till en lösning kommer man bara genom att man ser bort från termernas en gång givna betydelse och genom att se förhållandena i ett annat perspektiv och där igenom i ett nytt ljus".
De hela låter vist och bra, men inte tusan har jag en gång skrivit de dära? Jag tänker en hel del på min tid här i kristianstad och på alla underbara personer jag träffat på min resa här, resan har varit lång och om inget annat har jag växt mkt under denna tiden. Även om mitt sinne inte är speciellt pedagosikt lagt i dagsläget ser mina drömmar väldigt annorlunda ut. Tiden förändrar mkt och om ngt står klart 2011 mer än de gjorde de 2007 är att man måste ta vara på de bra stunderna man har tillsammans, helt plötsligt finns de inte där längre.

Så för att klara vardagsbestyren känns de som de pedagogiska visdomsorden jag kan dela med mig av idag är att helt enkelt leva livet och verkligen njuta av den härliga tiden man kan spendera med andra personer. Idag har helt klart varit en sådan dag och förhoppningen ligger fortfarande i att morgondagen kan bli lika dan.

När dagarna sedan är slut så finns de ju alltid annat att skratta åt, minnena finns där alltid och jag upplever de som väldigt viktigt att både skapa och återuppleva sina minnen för en bekräftelse till sig själv i en värld som inte alltid är så lätt.

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0