8 September

Tjo Bloggis
Gårdagen fick en tragisk början då ett plan med ett ryskt hockeylag störtade och krävde 40 liv däribland min favoritmålis, Stefan Liv. Andra spelare var bland annat för detta flygaren brad mccrimmon som var aktiv under 80 talet samtidigt som lindbergh. Tragiskt att de båda skulle gå ett liknande öde till mötes :( Så eftermiddagen igår bestämde jag mig för att hedra de fallna och klädde upp mig i full flyers utrustning och drog ut på fest med oskar. Under kvällens gång stötte jag på ett par killar som var lika nere som jag var, det är svårt att förstå vad som inträffat.

Kvällen fortsatte sedan med en skål till minnet av stefan liv och gick sedan därifrån i mer muntra toner. Oskar hade en succé kväll och fick till de flera ggr medan jag själv försökte hitta balansen igen och uppnådde iaf viss keno med 3-4 tjejer, de stannde dock här för ikväll men jag är ändå nöjd med framgången sen förra veckan. Sakta men säkert bloggis :) Då internet har kammat hem noll i flera veckor nu kanske jag trots allt kommer hitta tjejen på krogen så smånigom, vem vet.

Kommande helgen bjuder åter igen på utflykt till lund för tredje helgen irad, det blir firande med släkten för min och syrrans födelsedagar. Veckan i övrigt står 2 dagars föreläsningar till på schemat och förhoppningsvis hör jag av hunden igen, vet inte vart dom har hållit hus denna veckan, känns ju konstigt att dom inte hör av sig när dom lät så intresserade förra veckan.

Idag är de mindre än en månad till hockeyn börjar, sista futurama avsnittet för säsongen går av, de återstår 18 episoder av charmed och csi börjar om två veckor, tv delen verkar löst sig perfekt :) De var allt för nu bloggis.

Till minne av brad mccrimmon:
http://flyers.nhl.com/club/news.htm?id=587843&navid=DL|PHI|home

Till minne av stefan liv:
http://www.expressen.se/nyheter/1.2553414/stefan-liv-fanns-ombord-pa-planet

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0