22 April

Tjo Bloggis
Har nästan gått två veckor sen sist jag skrev och de har knappast varit för lite som har hänt. Nej har varit full rulle så har helt enkelt inte tatt mig tiden till å skriva. Hittade två jättebra citat när jag satt och läste innan så kände att jag var tvungen idag. Så börjar dagens inlägg med en av dessa:

"När man älskar eller har förlorat någon är det på natten man upplever de allra starkast."

Tycker de är väldigt bra sagt då de stämmer väldigt bra iaf på mig. Upplever väldigt mkt mer tankar och funderingar när klockan passerat 1 på natten. Detta har utan tvekan präglat de gånga veckorna.

Förutom den tidigare nämnda ansökan till folkhögskola har jag firat två månader med Jessica, följt slutspelshockey och sagt farväll till Puckis. Sista biten gjorde jag innan idag när jag var i Lund. Puckis är en väldigt klok hund som tyvärr har fått en obotlig sjukdom och endast har veckor kvar. Passade honom intensivt under 2005 och 2006 och har nästan inte haft någon kontakt sen dess. Så att bli uppringd igår och höra de påverkade ju mig såklart. Och de känns lite som ovan nämda att de just är natten de märks av. Även om jag knappt träffat honom och de aldrig har varit så intensivt som med Zico känns de ju såklart ändå tråkigt. Jag kommer alltid bära en bild av honom i plånboken då den bilden representerar både honom men även mig själv :)
Må han vila i frid bloggis.

För att fortsätta i mer munter stämmning har jag blivit kallad på intervju den 11 maj till folkhögskolan. Blev inte speciellt förvånad då ansökan blev ca 9 sidor lång men är osäker på hur man ska uppträda på en intervju till en skola. Har även firat två månader med Jessica de är svårt att tro hur fort den tiden har gått de känns bara som de blir bättre och bättre hela tiden dock :)

Gladheten från de tidigare månaderna sitter även i, fick se flyers ta ledning 3-0 mot ärkerivalerna penguins för att sedan förlora två i rad. Tappar dom morgondagens match är jag tveksam att dom vinner. Hade varit hemskt att vara med om en 3-0 vändning åt fel håll :/ Så de e bara att hålla tummarn att dom vinner imorgon.

Annars är livet sig likt, har ett enormt skrivsug och har massor av tankar angående boken, ofta på kvällar under promenader sen när jag sätter mig vid datorn är de svårare dock. Korridorslivet rullar på som tidigare och efter ofantligt mkt tjat har daniel gått med på en blind date om han inte själv träffat ngn innan den 30 april. Så ska bli kul att se hur han klarar av att hålla den biten :P

Laddar inför valborgsveckan nu och har ingen aning var jag kommer befinna mig, de spontana men samtidigt strukturerade livet är härligt. Trivs fortfarande bra här och i dagsläget känns de verkligen orimligt att flytta ifrån korridoren har nämt de många ggr förr men livet här är verkligen aldrig tråkigt.

Sist men inte minst hittade jag en intressant artikel, iaf vissa delar av den. Har varit insnöad på välmående i livet och vad som faktiskt behövs för de ganska länge nu. Och denna (amerikanska) artikel tar upp just detta och tycker de verkar logiskt. Den viktigaste poängen tycker jag dock är följande:

"Det beror på en själv om världen är underbar att leva i"

Det beror verkligen på vad man gör av sin situation och ända sen förra september upplever jag att jag gör precis rätt. Vilket är härligt :) Hela artiklen finns på:
http://www.sideroad.com/Self_Help/being_happy.html

/Mana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0