9 April - Glad påsk

Tjo Bloggis
Hemkommen igen i Kstad för ca två timmar sen. Har haft en härlig helg med bla american pie, äggätning och titanic. Har även fått tag i 16 stycken böcker och börjat med min väldigt överdrivna ansökan till eslövs folkhögskola till hösten. Kanske är detta ett av stegen jag upplever att jag saknar i livet just nu.

Annars är väll de mesta som vanligt, har faktiskt kommit ett par sidor till med boken och nu när inledningen är färdig kanske resten flyter på av sig själv? Har även träffat Jessica tre dagar irad vilket har varit super :) Hade en lång diskussion innan idag om hur jag upplevde att kvinnor tänker medan hon kontra med hur männ tänker. De var inte mkt nytt dock, läsa mellan raderna var något hon förväntade att killar skulle göra. Varför kan dom inte bara ge raka spår :P Vi killar är för dumma för en massa dolda grejer fram med allt på en gång istället :)

Har även hunnit med att fira påsk, de blev dock i liten skala detta året. Har även efter 16 års väntan sätt titanic idag. Även om vissa scener känndes onödigt långa tyckte jag filmens budskap ändå speglade tydlig rommantik, imotsatts till twilight där budskapet är hopplöst att förstå. Veckan som kommer har årets höjdpunkt att bjuda på, onsdagen inleder slutspelet 2012 mot Pittsburgh av alla lag. Helt klart tid att ta revansh ifrån 08/09. Med lite tur kan Ottawa skräll vinna över rangers så dessa undviks under slutspelets gång. 0/6 detta året känns tufft.

Ska äntligen få sova i min egna säng igen inatt, madrassen hos föräldrarna är verkligen ingen höjdare. Ska drömma om mindre förseningar i trafiken samt om johan elmberg, som jag komiskt nog sprang på under bussturen hem innan. Hans "svenska-fågelljud" är vällkända över hela skolan och något jag tänker på varje gång jag hör en duva.

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0