5 Augusti

Tjo bloggis
Så var de söndag igen, för min del innebär de en tur till Eslöv nu under dagen följt av en middag hos mina föräldrars grannar. Ska bli skönt att komma iväg. Har kämpat med en förkylning i två veckor nu och de verkar inte bli bättre. Har fortfarande hemsk hosta. Imorgon får jag även besked ifrån högskolan men jag har inte allt för stora förhoppningar, ser mörkt ut. Så istället blir de gissningsvis en träff med syon på tisdag för att lirka fram vad jag ska spendera hösten med.
 
Fick även ett besked från nhl under veckan och mkt tyder på ännu en lockout, så de kommer dröja evigheter innan nästa hockeymatch börjar, hemskt tråkigt.
 
För att övergå till mer positiva områden kan jag bara konstatera att sen förra året (4 augusti) Har de verkligen blitt precis som jag hoppades, rebirth. Har haft ett underbart år och nu när nya grannar än en gång nalkas känns de ännu roligare. Korridorslivet har verkligen sina fördelar. Kan ju bara hoppas att detta året kan bjuda på liknande framgångar som förra hösten.
 
Till sist har jag av okänd anledning fastnat för en annorlunda nättidning kallad "realisten" Mkt av deras grejer känns vinklat men ändå på ett roligt vis. Har handlat mkt om OS på sista tiden men hittade en väldigt rolig artikel om "vårt ansvar mot evolutionen" Som handlade om fördelar med att hitta sin kärlek nära sig själv. Mikael Skillt skriver:
 
"Se er omkring, vi har världens vackraste män och kvinnor. De har det varmaste hjärta du kan tänka dig och ett arv som är unikt. Ingenstans i hela världen finns just såna som vi. Så var inte rädd, ta en chans och hitta kärleken i en nordbo. Endast då har du fullgjort en del av din plikt mot evolutionen."
 
Han menar på precis som att vi ska bevara växtmiljöer och djurarter är de viktigt att bevara de olika kulturerna och folkgrupperna hos människan. Artikeln fokuserar på skandinavien men han påstår att desamma gäller på vilket land som helst. De ger helt klart en tankeställare iaf och de människor, precis som mig själv som har "letat" efter "endast" svenskar kanske kan få en förståelse om varför. Precis som de mesta annat finns de säkert ett djupare ursprung i våra gener. Bara de faktum att vi vill hitta en partner har ju garanterat ett djupare ursprung.

Hela artikeln finns på:
http://www.realisten.se/2012/06/24/vart-ansvar-mot-evolutionen/
 
Ihopp om positiva förändringar i skolan och i korridoren de kommande veckorna beger jag mig nu mot stationen.
 
P.S bloggen kladda precis och gav mig denna annorlunda bild, var tvungen att dela med mig:
 
http://imageshack.us/photo/my-images/685/16867279.png/
 
/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0