12-12-12

Tjo Bloggis
Förutom de intressanta datumet för dagens inlägg kan jag bara konstatera att vi lever i ett snöigt land :D Har kommit ofantliga mängder de senaste dagarna och har närmare 40cm på vissa ställen. Inte illa för att vara i Skåne. Efter ett segt Novemeber kändes de bra att få börja första halvan av Decemeber i snö. Detta Decemeber har även fört annat gott med sig då ogge och jag glatt följt julkalendern. Vi var till en början väldigt euntiastiska men har tappat sugen lite för var dag som gått. De känns inte lika dant som för 16 år sedan.
 
Annat kul som hänt på sistonde är att jag har träffat en ny hund att passa, blir en heldag redan nu på fredag. Ska bli kul :) Ska dessutom försöka hinna med en tur över sundet innan julen är här. Innan dess blir de dock lucia allsång imorgon, på italienska :P
 
Om snön kan lugna sig några dagar till helgen hade de varit kul så jessica vågar sig hit. Hade en väldigt bra helg med henne nu förra helgen. Vi var på dubbla julmarknader i snöstormen.
 
Annars då? Jo senare idag kommer beskedet ifrån högskolorna får äntligen reda på hur min vår kommer att se ut. Hade verkligen behövt lite mer action om dagarna då jag mest sitter å slöar. Hoppas mkt på skrivar samt språk kursen.
 
Ishockeyn fronten ser lika dyster ut som innan, inget talar för att säsongen 2012-2013 ska gå att rädda. Var väll iofs inställd på detta redan i september. Men känns ändå väldigt tråkigt. Får istället glädja mig åt den inkommande julen och nyårsfirandet. Ska verkligen bli roligt.
 
Nu bär de av mot sängen för att avsluta senaste boken av Connely. Något som än så länge varit en halvtaskig historia, inte alls likt honom.
 
Enjoy your snow day!
 
/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0