27 Februari

Tjo Bloggis
Precis vaknat denna måndag morgon med en riktigt bra helg bakom mig :)

Har även insett att Julia verkligen hade en poäng bakom de samtal vi haft om relationer. Märker verkligen en skillnad i relationen nu med jessica jämfört med den tidigare. Allting känns lugnare och mindre stressat nu, har inte så bråttom och kan njuta bara av varandras närhet. Sen är de så klart massvis med grejer kvar för att verkligen lära känna varandra, men vem har bråttom?

Skrev här i slutet av januari att livet var så bra de kunde bli, men nu i slutet av februari känner jag mig om möjligt ännu mer nöjd. Jag behövde verkligen de här studieuppehållet den saken är klar. Jag behövde även förra hösten för att orka ta mig vidare i livet och just nu känns de verkligen som jag e på topp igen. Så nu e de bara att njuta av livet så länge de går. Har även en fundering på att faktiskt söka till den där fritidsledare utbildningen i eslöv istället, med tanke på hur livet sätt ut för mig tidigare och jag trivs så pass bra att jobba med barn hade de förmodligen varit ett väldigt bra val. Att samtidigt komma ifrån de tunga naturvetenskap studierna hade varit ganska skönt.
Pendling till eslöv är även en möjlig sträcka och efter samtal med abk är jag välkommen att bo kvar även om jag inte längre studerar vid hkr. Så har ungefär 6 veckors betänketid innan sista ansökningsdagen.

Annars då? Lisa är frisk igen och igår hörde jag från hennes familj för första gången på två veckor, ska eventuellt dit en sväng i veckan. Julia har även bett om hjälp med att passa en av hennes föräldrars hundar i veckan, men är osäker på om de faktiskt blir av. Trade deadlinen i hockeyn går även av idag om exakt 9 timmar, spänningen angående Rick nash och såklart problemen med GAA är viktiga frågor under de timmar som återstår, får väll se om ngt händer under dagen.

Såg även klart death note igår och blev verkligen besviken på hur de slutade, hade gärna sätt han lyckas skapa sin värld istället för att få de vanliga slutet där mördaren åker fast. Har iaf sätt igenom en hel anime serie :) Antar att de inte blir någon mer anime för min del har ca 160 avsnitt av fbi files att se igenom plus en del csi då jag inte hängt med där sen i julas.

Nu är de helt klart tid för diskning av chips skål och exemplarisk frukost :)

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0