8 Februari

Tjo Bloggis
Snön ligger kvar och vintern har verkligen visat att den ville ha en vecka av säsongen iaf, med kallt och snöigt väder, som dock kommer försvinna inom kort känns de härligt att trots allt få uppleva ännu en vinter :)

Livet ångar på, kan inte annat än ta ett djupt andetag då jag närmar mig fyra år i lägenheten här i Kristianstad. De känns svårt att tro då tiden verkligen har gått snabbt men när jag istället tänker på allt jag faktiskt har gjort och kanske framförallt hur jag har förändrats sen den där nyår i slutet av 2007 inser jag att de istället känns som ett annat liv. Och visst e de så, även om jag har många av livets mysterier kvar att utreda känns de som jag verkligen kommit framåt sen dess. Så jodå de var länge sen.
Kan bara fokusera på att ta dagarna en dag åt gången men fastnar ofta vid tanken om hur snabbt tiden går. Känner mig som mer eller mindre nybliven singel, tänk att de redan gått 2 år, de är obeskrivligt konstigt, visst riktigt 2 år var de nog inte, inte som jag såg de iaf. Men nu när februari börjar närma sig sin mitt är de tid att gå vidare med en ny tjej. Försöker samla tankarna och verkligen ta allting i sin tid denna gången, ingen stress och inget hetsane om vad som behövs göras.

Dagarna i övrigt är trots allt ganska lika varandra kämpar på med hoppet om att faktiskt fixa en ordentlig inkomstkälla igen och förutom detta har ogge och jag en plan på att ta oss till uppsala inom de kommande två månaderna. Hade varit kul och träffa anki, kalle, eric och mimmi igen. Dessutom verkar en resa till tyskland/holland redan vara bestämd till sommaren vilket utan tvekan hade varit super häftigt.

Jag är ofta en person som tror starkt på att gräset är grönare på andra sidan, men just nu känner jag att jag inte saknar något i livet, de är nog första gången på över 2 år jag inser detta, just nu får de gärna fortsätta så här :)

Till sist fastnade jag över en kortfilm ifrån existans om någon som jag utan tvekan kunde känna igen mig i. Visst kanske inte just nu i denna vardagen men stora delar av mitt liv under 2007 och 2008 var precis sådär. Till sist lyckades jag gå vidare och så har även han lyckats, jag är glad för de liv jag har fått utanför datorspelsvärlden, även om de utan tvekan är en viktig bit har jag kämpat hårt för att uppnå något annat också. Tillängar de sista raderna i natt till hans video, enjoy:

http://existenz.se/out.php?id=49075

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0