3 Januari

Tjo Bloggis
De gånga året fick en underbart härlig kväll med vännerna här i stan. Maten och sällskapet kunde inte varit bättre. Senare på natten fick vi dessutom se Sverige vända ett ordentligt underläge och avancera till JVM-Semifinal mot finland, som spelas ikväll. Längtar :)

De nya året har kommit med en stor euntisiasm, mkt glädje och märkligt nog en städvilja. Igår tömmde jag bokhyllan helt och hållet och slängde stora mängder papper, dessutom formatterade jag äntligen om datorn. Allting är typ 100x snabbare just nu :D

Som om detta inte räcker kan jag bara njuta av vardagen, glädjen från hösten har än så länge verkligen hållt i sig och vännskapen samt närheten med både ogge och julia tycks växa ordentligt varje dag. Vem kunde tro att jag skulle befinna mig här efter förra årets nyår?

Som om inte allt detta räcker har även den sociala biten för att just ragga irl verkat vakna igen till sist, har för första gången på oändligt länge faktiskt funderat på hur och var de kan vara bra att ragga.

Har även bestämt mig att lägga ner skolan denna våren och istället göra något jag verkligen brinner för, dels för att helt komma över de som har varit och dels för att hitta ny livsglädje i vardagen. Har stora förhoppningar om mer hundjobb har fått reda på ifrån Monica att de finns en kennel i Vinslöv, ska slänga iväg ett mail dit idag och hoppas på de bästa. Annars tipsade hon om arbetsförmedlingen då dom kunde fixa en praktik plats på en kennel, vilket hade varit minst lika bra som ett jobb :)

Jag har även länge funderat på att skriva en kriminalromman, kanske hinner jag med de också denna våren? Känns som året precis har börjat och precis som ibörjan av året 2008 känns de redan nu som året kan bli väldigt lyckat och 2008 lär jag aldrig glömma så vem vet om jag kan få ett lika bra år denna gången :)

Sist men inte minst har vi ju passerat nyår och det är tid för nyårslöften. Som vanligt ska jag uppge tre stycken och göra mitt bästa för att följa dessa. Dessutom precis som vanligt ska jag inte ange något löjligt som att tex träna mer då detta aldrig uppfylls. Nej mina är precis som alla andra år mer abstrakta, så here goes:

1.
Alla är vi självkritiska någon gång, ibland känner jag dock att denna biten går över styr, att äta ordentligt och faktiskt kunna uppsaktta sig själv för de man gör och kunna njuta av livet, tycker jag är viktigt. Så istället för att titta på de som inte har funkat under veckorna och få ångest över de bitarna, blir mitt löfte detta året att fokusera på de som varit bra istället.

2.
Datingvärlden kan gärna bli stressig, ett måste och bra mkt mer än ett nöje. Tidvis har denna bit erbjudit mer ångest för mig än glädje, målet med detta året är att våga ta ett djupt andetag och chilla. Våga vänta på att hon ska ta nästa steg istället för att spela åt henne. Våga hoppas på att hon föreslår att ses istället för att försöka planera varje gång. Våga inse att jag är värd att tjejen kan ta initiativ och om hon inte gör de kan jag gå vidare till nästa.

3.
Till sist kommer ett löfte som syon här på högskolan har hjälpt mig med. Människor är roliga varelser som gärna vill ha syfte på vardagen. Detta gäller speciellt unga männ som ännu inte hittat vägen i livet. Så målet med detta är att helt enkelt uppnå ännu mer rutin i vardagen. Är säker på att grannarna här ler ordentligt när de läser detta, då rutin i vardagen är något jag kämpar väldigt mycket med. Men jag inser att allting kan alltid bättras på och för att uppnå ett välmående är de många små saker som behöver fungera. Tex att ta de samtalet till försäkringskassan första dagen eller att våga säga ifrån. De sist nämda har jag ofta svårt för och denna bit ensam upplever kvinnor som väldigt attraktivt. Att veta var man står och vad man vill är nämligen viktigt i den "dinosaurie-hjärna" som kvinnor faktiskt har när de kommer till attraktion. Självklart är denna bit inte endast riktad mot kvinnor, den egna självkänslan är ännu viktigare. Jag vill, Jag kan.

Nu blickar jag framåt mot denna dag och många dagar som denna. Mot nya tider Bloggis, en förändring då och då kan ju trots allt vara nyttigt.

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0