27 Juli

Tjo Bloggis
Så var de Fredag igen men inte vilken Fredag som helst utan idag är de Os-invigning, Helsingborgsfestival och såvitt jag vet de första sommar kåren :D Även om Helsingorg var lockande blev valet ändå att stanna här i kristianstad och gå på grillparty. De blir min och Rickards första egna utekväll sen diktkvällen för så länge sedan. Gissningsvis var de i oktober. Ska bli kul bara att komma ut och träffa lite folk då jag mer eller mindre suttit inlåst på rummet i 3 dagar nu och kämpat mot feber och förkyllning.
 
Har hunnit med mkt läsning och blev nyligen klar med "the scarecrow". Kanske någon av Connelys mest trögstartade böcker då Bosch helt saknade en roll. Dock hittade den med tiden kända ansikten och lyfte fram massor med spänning och blev i slutändan väldigt bra. Den byggde även vidare på en romans konversation från en tidigare bok på ett ämne jag tycker är väldigt intressant.
De handlar mer eller mindre om "soulmate" Men Connely lägger fram de annorlunda som att de bara finns en ända person som kan beröra ens hjärta tillräckligt djupt och när man har hittat den personen kan man aldrig älska någon annan på samma sätt även om man utan tvekan kan älska dom. Tycker de här är fint och tror mkt på de, sen har jag precis som alla andra trott att jag hittat evig kärlek som jag sedan förlorat, gått igenom en fas där jag aldrig trodde jag skulle hitta någon lika bra och sedan i slutändan hittat något ännu bättre. Tycker ändå de finns mkt tanke bakom hans ord så lämnar dessa som citat:
 
"You can fall in love and make love many times but there is only one
bullet with your name etched on the side. And if you are lucky enough to
be shot with that bullet then the wound never heals."
 
Han kallar de för "single bullet theory" Och utgår ifrån att alla personer lämnar en kula efter sig, troligtvis använde han just denna benämning för att de var en kriminalroman men ändå. Gillar budskapet som de ger.
 

Morgondagen sedan vågar sig Jessica hit trots att jag fortfarande inte är helt kry. Ska verkligen bli kul att träffa henne känns som veckan har varit lång :) Och med lite hjälp från Henriks sida kan jag nu äntligen blogga från Firefox istället för explorer igen.
 
Nu blir de en snabbdusch innan turen ner till kåren bär av, dom har uppgett redan klockan 7 på facebook så gäller väll och vara där i tid om man vill äta. Jag har äntligen börjat få aptiten tillbaka och är nu väldigt hungrig :)
 
/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0