Semester :D

Tjo Bloggis
Har hunnit med en tur till sommarstugan som jag pratade om sist. De blev en snabbvisit över lördagen och söndagen men hade tid till allt jag kände behövdes :)
Jessica följde modigt med mig upp och vi begav oss på två olika fisketurer med båten. Var väldigt kul att få fiska igen även om turen inte var på vår sida och ngn gädda blev de inte. Bättre lycka nästa gång :)
 
Förra helgen blev de ny utflykt denna gången till Göteborg. Här hann vi med de viktiga tivoli besöket men såg även mkt av stan jag inte sätt innan. Blev även en tur till lerum och en träff med danne och emanuel för en grillkväll. Väldigt trevligt. Avslutningsvis begav vi oss på en båttur med en riktigt göteborgsk guide som glatt välkommnade oss på äkta madde vis med "hallå eller". Var svårt att hålla sig för skratt. Slutligen bar resan hem igen, men de var två väldigt härliga dagar.
 
Denna veckan har sen sätt nya äventyr bla med hästveda marknad där jag på något sätt lyckades köpa ett par shorts och en tröja, båda i små storlek så är tveksam till att jag kommer använda något av de. Har sen dess tillbringat onsdag, tirsdag och större delen av fredagen hos henrik. Kom nyss hem och hittade en super härlig hund i köket, bordercollie blandning med labrador, verkade vara en super härlig vovve :) Och just labradorskorsning med bordercollie eller flatcoated retriver är ända som kan konkurera ut min kärlek för goldens.
 
Har även fått svar från antagningen och har kommit in som 15nde reserv. Känns lite osäkert då jag var säker på en plats. Har nu chans i ca en vecka att göra efteranmälan, kanske hade det varit värt att satsa på en kurs att täcka hösten med i värsta fall? Hade behövt en kurs för författarskap/skrivning. Undrar om de finns något sådant på endast 5 veckor eller eventuellt en termin. Hade gärna sökt de som backup då lusten att skriva fortfarande finns kvar även om de är svårt att komma igång. Hade behövt en push :)
 
Morgondagen blir fylld med nya äventyr då de blir filmen "cockpit" följt av födelsedagsfirande. Ska pusta ut ett par timmar nu innan sängen väntar.
 
Avslutar med en låt som kanske spelas allt för ofta nu men som jag bara hört två gånger, den är annorlunda och rolig om inte annat:
 
http://www.youtube.com/watch?v=pzi-zQxqmp8
 
/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0