Pengar, födelsedag och tre veckor kvar :)

Tjo Bloggis
Efter en härlig helg har jag nu haft två härliga veckodagar oxå. Har varit soligt, varmt och skönt :)
Idag fick jag äntligen även pengar ngt som varit en bristvara sen i höstas. Känns skönt att slippa låna mer av mamma och pappa. Dessutom fyllde julia år och jag har i två dagar kämpat hårt med en surdeg. Hon verkade snarare bli förvånad än glad över den dock :P Vi firade iaf julia med tårta och besök på steakhouse. De hela var väldigt trevligt.

Ikväll är de ny match i hockeyn och jag insåg precis att efter denna är de bara tretton stycken kvar på säsongen, så slutspelet är bara ett fåtal veckor bort. Sen börjar allvaret, de sena nätterna och "rakförbudet". Är väll iofs tvek att jessica godkänner att jag låter bli att raka mig så får se hur länge jag orkar hålla de uppe detta året.

Förra veckan bjöd även på de omtalade skarpt läge, här begav ogge och jag in oss på olika projekt och med enorm fokus skulle vi fixa en lösning på ett problem. Upplevelsen var makalöst rolig och det var kul att träffa lite nytt folk. Ska absolut vara med nästa år oxå om jag befinner mig i kstad, vilket jag förmodligen gör.

Annars är livet sig likt, dagarna känns fyllda även om jag egentligen inte har ngt för mig. Dessutom har även Mars fortsatt i samma glada ton som övriga året. Glädje är verkligen ngt konstigt bloggis de krävs så mkt för att hålla den levande och de krävs så lite för att den ska försvinna. Men jag kan ändå konstatera att den större delen av dessa 3 och en halv månaderna har jag känt stark glädje och livslust. Detta är ju självklart tack vara alla härliga vänner jag har lärt känna :) Jag vill aldrig återgå till ett trist liv den sociala bekräftelsen är verkligen beroendeframkallande.

Sist men inte minst berättade petter nyligen att han ska hem till Sverige och Lund över helgen så ska absolut ner även om Jessica jobbar. Ska verkligen bli kul att träffa han igen även om de bara var drygt två månader sen. Ska även hinna med en fotoutställning och en hundutställning i helgen så blir fullt ös.

Nu är de helt klart tid att stänga datorn och koppla av med en kalle anka eller ett kapitell i connely.

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0