13 Maj

Tjo Bloggis
Efter två dagar i eslöv, lund och kävlinge, har hunnit med intervju med massor av lek i eslöv för utagning till utbildningen i höst. De var väldigt mkt konkurans så får se hur de går. Beräknas få besked 1 juni så de e bara att hålla tummarna. Har även varit en snabb sväng i lund och träffat jessica samt familjen. Sen idag blev de ny tur till jessica i kävlinge. Är precis hemkommen nu och näktergalssången låg tät över hela kristianstad. De är en lustig fågel den där näktergalen som sjunger runt midnatt. Låter underbart gör den iaf i ett par veckor nu :)

Hittade en ljudfil om just näktergalen för den som inte är sugen på nattpromenader:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3275&artikel=2776360

Medan jag väntade på tåget i lund sjöng de eviga gatumusikanterna även än känd sång som jag tycker passar väldigt bra in på mitt liv just nu:
http://www.youtube.com/watch?v=qyipPXE3Ijw

Vägde mig även för första gången på ett par år och hade till min förvåning faktiskt nått hela 82kg. Så har utan tvekan gått upp sen i höstas precis som Julia trodde, haha. Skadar inte med några extrakilon dock snarare tvärtom. Så längre jag håller mig under 85 är de ju lugnt. Ishockeyn är även slut för året då flyers bjöd på stor besvikelse i runda 2, så istället riktar mina blickar sig nu mot Los Angeles kings där gagne, richards och carter spelar. Hade varit himla kul om dom fick vinna tillsammans. Blicken söker sig även såklart till de pågående hockey-vm som snart når kvartsfinal.

Annars är livet sig likt, bakar, spelar, chillar och njuter av den härliga tiden med Jessica. Om 4 dagar har vi redan varit tillsammans 3 månader, var har den tiden blivit av? Känns som vi precis träffades. På grannfronten är inte mkt förändrat vi rullar på med samma gäng och väntar spänt på nyinflytningarna i augusti. Nu när sommaren närmar sig misstänker jag att här kommer bli tommare, daniel åker iaf sen hur de andra gör vet jag inte ännu. Mina planer för sommaren verkar vara en weekend i köpenhamn samt en vecka i göteborg. Sen dyker säkert fler grejer upp de e bara att vänta å se vad som händer. Hade behövt en serie att se på likt förra sommaren då jag med glädje såg igenom alla avsnitt av "charmed". Något nytt hade varit perfa då serier är väldigt bra tidsfördriv. Kanske ska jag våga blicka mot nya animes?

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0