Euphoria

Tjo Bloggis
Nu när maj börjar gå mot sitt slut är de mkt i livets säsong som även börjar gå mot sitt slut. Men vid varje slut ses en ny början. Kåren tex hade sitt avslut i fredags. Var såklart där och skuttade runder till bla abba. Ogge bjöd även på en lektion i luftpiano. Mkt mer än så blev de dock inte, så ngn klimax kändes de inte riktigt som. Tycker dom kunde ha fixat något som utmärkte sig för kvällen. Men men.

Lördagen sedan kom Jessica hit igen och jag upplevde något väldigt roligt. 4 stycken skator hoppade runder på gräsmattan när vi fixade lunch. Hon verkade dock inte förstå de roliga i de :P Iaf när dagen så smånigom blev kväll var de tid för finalen i eurovison song contest. Denna kväll lös helt i Sveriges färger som tog sin första vinst sen 1999. Låten "Euphoria" (recognized as a mental and emotional condition in which a person experiences intense feelings of well-being, elation, happiness, ecstasy, excitement, and joy.) Tog hem en överlägsen vinst och har imponerat stora mängder av Europa. Inte dåligt. Och nu i slutet av maj känner jag mig lite så iaf med Jessica i närheten. En gammal kompis till mig påstog 4 månader efter hennes relation började att hon fortfarande kände sig nykär, idag är hon förlovad med denna kille och har barn. Jag kan inte mer än hålla med om detta jag känner mig garanterat nykär fortfarande. Läser vi då vidare på underbara wikipedia, står följande under euophoria, "However, some natural behaviors, such as activities resulting in orgasm, love, or the triumph of an athlete, can induce brief states of euphoria."

Se där bloggis :P kanske har även jag lite euphoria.

Söndagen sedan blev de scones bakning och ätning av glasstårta för att sedan redan halv 7 somna. Sov komiskt nog till kvart över fem nu imorse så har inte hunnit med så mkt. Vädret verkar fint idag också. Veckan som kommer bjuder på ett besked ifrån eslöv, troligast på fredag. Känner mig väldigt nervös men hoppas de går vägen. Daniel kommer även lämnas oss i ett par månader vilket onekligen känns tråkigt. Är bra mkt tajtare med honom än vad jag var inför förra sommaren. Dock med något som slutar, börjar något annat. Sommarkort, värme, fåglar, stanley cup final (mellan kings och devils vem hade kunnat gissa den?) samt futurama som har premiär den 20 juni. Junis oslagbara höjdpunkt är såklart också på väg. Jag pratar såklart om studenter och all mat :D Förutom allt detta har jag vissa planer inför sommaren. Ska flugfiska, övningsköra, kryssa fåglar, åka till gbg och köpenhamn, etc etc.


Nu så ska jag iaf börja denna förvånansvärt tidiga dag med att diska från gårdagen, micra scones och logga in i lol. Texten ovanför blev konstig och går inte att ändra den. Så får stå ut med detta :)

Självklart måste jag även länka till just euphoria:

http://www.youtube.com/watch?v=y03iOela5OU

 

/Mana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0