7 September

Tjo Bloggis
Korridoren har verkligen nått en viloperiod då vi samtliga väntar på att skolan ska nå ett nytt steg. Detta medför tyvärr att Daniel imorn åker tillbaka till Göteborg för att eventuellt stanna kvar där. Kom verkligen som en överraskning när han berättade de innan. En glad nyhet är dock en ny granne ifrån Cypern som verkar glad och trevlig.
 
Den konstiga terminen som nu väntar för mig är dock inte efterlängtad denna gången. Jag är trött på att livet är på samma ställe som de var för fyra år sedan. Självklart har mycket kul hänt och jag har vuxit som person, både ålders mässigt och erfarenhetsmässigt. Åren har varit väldigt roliga. Men. Yrkesslivet och karriären har inte rört sig och de känns som jag är tillbaka på ruta ett nu. Vet inte var jag ska ta vägen i yrkesjungeln och även om jag inte känner mig gammal på andra plan är de lite åldersnoja över att fortfarande inte veta vilken bransh jag vill spendera framtiden i. Vill väldigt mycket innan jag fylt 30, visst de är bara en ålder men de känns som en viktig sådan. Vill gärna vara på rätt spår innan dess, har väll iofs 4 år på mig men blir 26 om ca 3 veckor. Hade varit skönt att komma vidare någon vart innan nästa år. Och två terminer till nu med slöande känns inte som de jag är ute efter.
Alla behöver något att göra om dagarna, även jag.
 
Så vad blir de då? Känner mig lika velig som sist jag skrev då inget verkar klarna. Hoppas fortfarande min reservplats till utbildningen i kstad ska ge resultat då de tar in till sista september. Men de känns fortfarande inte speciellt troligt. Istället borde sökandet leda mot andra mål.

Annars då? Ja de är mycket med detta som oroar mig nu på sistone om dessutom Daniel flyttar till Göteborg och ishockeyn blir "lockoutad" känns de som att hösten kan bli både lång och seg. Helgen som kommer nu iaf är fyld av planer och imorn blir de ny fisketur till Humlesjö följt av hundutställning i Helsingborg på Lördag.
 
Ska försöka sova nu innan klockan hinner passera 03.00.
 
/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0