15 Jaunari

Tjo Bloggis
Ännu en December är över och efter allt ätande under jul och nyår har Januari nått sin mitt. Dagen idag har haft kraftigt snöfall vilket troligtvis nu ligger kvar en vecka. Vintern vill ännu inte förlora mot den globala uppvärmningen :)
 
Har spenderat delar av Januari med Jessica och vi har hunnit med en häftig hundutställningsresa till Göteborg samt ännu en dag idag. Gjorde desert-pizza som vi länge pratat om samt fixa ett minneskort till min telefon. Så kan "äntligen" ta bilder nu.
 
Fick även glädjande nyheter i helgen då Sonia äntligen! ska flytta härifrån inom 10 veckor. Är fundersam om alla mail vi skickat har fått någon effekt eller om de bara är slumpen som infallit.
 
De senaste dagarna har varit aningen röriga tanke och sömnmässigt, vilket ofta är orsaken till att jag skriver här. Har en spännande bokläsarkurs samt skarpt-läge-2013 att se fram emot under Januari och februari. Glädjande nog börjar även ishockeyn den 19 Januari efter månader av klyddande. Annars så är våren än så länge ganska okänd har lovat mig själv att fortsätta på bokskrivningen och att försöka dra ner på bekvämheten en aning. Kanske innebär detta nytt gym kort eller bara att börja göra ärenden i bättre tid. Något jag väldigt länge haft svårt med. Sen likt förra året kan jag bara konstatera att detta behövs ett år till:
 
1.
Alla är vi självkritiska någon gång, ibland känner jag dock att denna biten går över styr, att äta ordentligt och faktiskt kunna uppsaktta sig själv för de man gör och kunna njuta av livet, tycker jag är viktigt. Så istället för att titta på de som inte har funkat under veckorna och få ångest över de bitarna, blir mitt löfte detta året att fokusera på de som varit bra istället.
 
Märkte även att jag skrev 11 inlägg i Januari 2012, på topp humör, måste varit en speciellt bra månad, med speciella händelser.
 
/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0