April april

Tjo Bloggis
April månad har just avslutats. Månaden har utan tvekan varit den viktigaste och den mest full spcäkad månad jag haft under de senaste året.
 
Månaden började med ett viktigt prov, nämligen högskoleprovet. Efter en hettsig dag och massor av nervösitet gick jag stolt där ifrån. Efter den preliminära uträkningen bör jag hamna på 0.9. Vilket jag känner mig väldigt nöjd över. Detta kommer med största sannolikhet innebära en högskoleplats i höst.
 
Månaden fortsatte sdan till en ny chans i skarpt läge. Här blev jag introduserad till en väldigt trevlig grupp och efter 29 timmars kämpande tillsammans kunde vi konstatera att de inte räckte hela vägen till London. Men med ännu ett skarpt läge i ryggsäcken känns längtan till nästa år ännu större.
 
I slutet av april fylde sedan pappa 60. Detta innebar en trip till danmark med moster och faster, flickvännen samt syrran och hennes pojkvänn. Efter mkt hemligheter om vart de skulle bli av hamnade vi i den väldigt lilla byn "fårvelje". Här blev de bla tur till själands nordvästra udde. Långt långt bort över havet låg Norge, dock gick inget att se vilket i sig var häftigt. Så mkt hav. Danmarks resan blev även ett riktigt äventyr både med mat och med kommunikation. Intressant att notera är att danskarna tydligen använder samma ord för glass och is, kort och gott "is".
 
Slutligen avslutades månaden med en dag med Jessica. Vi dissade parken och plockade massor med vuxen poäng hemma med räkor och vitt vin istället. De blev en tur till ett närliggande majbåls evangemang vilket var väldigt mysigt. På väg hem sedan var lund i ren kaos, massor med fulla personer som väsnades och skräpa ner. Kom till sist på tåget där jag fastnade att småprata med konduktören. Han hittade sedan en tyst plats åt mig och spenderade ett par minuter för att fixa en trasig dörr, så den skulle gå att stänga igen. Så på vägen hem kunde jag läsa i lugn och ro. Väldigt tacksam :)
 
Har plöjt böcker under april känns de som. John Sandford är min nya inne författare så har slukat böcker av honom. En brutal och ondskefull mördare, med mkt smarriga detaljer är vad som går hem för mig för tillfället.
 
Nu när Maj börjar kommer flera stora händesler redan första dagarna. Resultatet från högskoleprovet innkommer, Sonia flyttar ut helt och hållet samt en ny granne anländer. Dessutom ska jag ha embla för första gången på säkert en månad på Torsdag. Kan även konstatera att Maj likväl som April kommer bli full av Magic spelande. Något som korridoren har fastnat ordentligt för och som nästan helt har konkurerat ut datorspelandet. Kommer detta hålla ända till sommaren?
 
Med endast 1 månad kvar till student firandet samt valborg avklarat känns de som de nu äntligen är sommar. Näktergalar, sommarkort och shorts-väder. Man kan inte annat än lägnta :)
 
/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0