15 Januari

Tjo Bloggis!
15 januari 2015. Lite kul är det allt. Svårt att tro att det redan är nytt år igen. Tiden flyger fram bloggis och imorgon har jag avslutat ytterliggare en kurs i utbildning. Fortfarande utan att ha uppgifter liggande efter mig vilket känns väldigt skönt. Är halvägs igenom utbildning med kontakter, extrajobb och förhoppningsvis en bra sommar och framtid som väntar. Jippie :)
Fyller även 29 senare i år, vilket känns lite svårt att greppa. Något som känns ännu svårare är den långa resa både som person och som högskolestudent jag tagit sen hösten 2007 då jag sökte mig bort ifrån Lund. Kristianstad har gett mig allt jag kunnat önska.

Med nytt år hör som vanligt såklart till med nya mål för året, nya förhoppningar och nytt hopp och glädje för vad som komma skall. Årets första två mål är som förra året, att fortsätta med allt avklarat på rätt tid i skolan och att överleva året utan att ta något studielån. Denna uppnås troligtvis detta året på ett vikariat en gång i veckan som jag redan fått fram till slutet av Mars. Men även utökad hundpromenad som jag nu har varje dag utom fredagar med två pudlar. Utom dessa två har jag fortfarande två andra hundar. Dessutom har jag laddat med CV redan nu i Januari. Förhoppningsvis får jag ett längvarit vick under sommaren och detta året ska jag vara ute i god tid innan. Så ekonomin och skolan rullar på bra.

Boende frågan är för närvarande oförändrad, jag blir kvar i Kristianstad, iaf till sommaren och kommer ha sex veckors vfu i gärt köpinge nu under våren. Korridoren står med två tomma rum som förmodligen kommer fyllas med två nya 19-åringar under de kommande tre veckorna. För närvarande känns det som korridoren funkar inför nya terminen även om jag såklart inte kan låta bli att länkta här ifrån vissa dagar. Blir detta sista terminen för mig i korridor? Jag kanske är de bäst så, då jag helt klart har passerat korridors-åldern.

Ishockeyn rullar på, inte bästa säsongen men säsongen har ungefär 10% chans att bringa in någon beskrivs som bästa spelaren sen 80-talet. Så följer de noga fram till April med hopp om ett underverk :)

Vad händer annars i livet då? Har massvis med böcker att läsa och har även börjat på en ny serie "enders game". Efter att blviit väldigt lockad av filmen med samma namn har jag nu under de gånga veckorna läst två av böckerna. Dock känns det som filmen var betydligt bättre än boken, en film som jag övrigt starkt rekommenderar.

Med stor längtan efter snö eller torra och blåare väder lämnar jag dig för denna gången bloggis, men jag lovar att försöka skriva oftare nu under 2015 då det är något väldigt rogivande med att få dela med mig av min vardag till dig.

/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0