2018-01-15

Tjo bloggis
Nu har halva Januari redan gått. På veckorna som varit har jag varit på tre dejter med en tjej från Lund. Det hela var nog mer bara ett test om hur det kändes och på tredje träffen var vi väldigt överens om att inte ses mer. Hon avslutade det på ett snyggt sätt, då vi fikade och pratade om hur de kändes, istället för att inte bara höra av sig eller ta det på sms, uppskattat.
Annars i Januari har jag haft gamla vänner på besök som har övernattat här. Jag letar lite halvt efter en ny date, men känner att kraven är höga. Helst vill jag träffa någon som har hundintresse, ishockeyintresse och spelintresse. Kanske är 2/3 bra nog. Har provat Tinder och en hemsida som heter Mazily, då är nog det andra alternativet mer lovande.
 
På jobbet fortsätter höstens irritationsmoment, även om det större delen av tiden fungerar bra. Jag tycker fortfarande dagarna där är roliga. Veckan som varit var barnens första skolvecka tillbaka och det var roligt att träffa både barn och lärare igen.
 
Nu i veckan har jag bjudit på middag innan jag om några dagar ska bli bjuden på middag igen. Har blivit en trevlig tradition som jag hoppas ska hålla i sig. Att spendera tid flera ggr i veckan med småbarn ökar om ngt lusten att få egna barn ännu mer. Likaså längtan om familj. Samtidigt är jag lite kluven i frågan och känner viss rädsla inför ett sånt liv. Jag trivs ändå så pass bra att bo själv och kunna göra som jag vill.Ändå känner jag en enorm saknad av en varm kropp. Och en hund. Känner även att Sverige i sig kanske inte är där jag alltid vill bo, jag längtar efter snö, kyla och en stad eller ett land där ishockey är mer uppskattat. Ett avbrott i tex Vanccouver eller Toronto hade varit härligt. Att komma bort och se något nytt.
 
Som avslutning idag vill jag tillängna hela året 2017 till Chester Bennington och önskar hela hans familj och samtliga vänner ett bra 2018.
https://www.youtube.com/watch?v=Tm8LGxTLtQk
 
/Mana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0